Die bereconditie voor de zomer opbouwen zit er jammer genoeg niet in, kost flink veel tijd km's wegtrappen en tijd is nu net wat ik een beetje mis.bergbeklimmer schreef: Of heel veel beenspieren kweken en een bereconditie opbouwen
Wim, er is niets versleten aan m'n fiets. Tis alleen dat ik er deze zomer mee naar NL wil en weer terug (via Noorwegen helemaal omhoog). Maar dan wel met hele knieen en een goed humeur want ik heb een ontzettende hekel aan een fiets duwen.Wim schreef:Inderdaad. Jopie: verbouwen kost sloten geld en levert weinig op. 10 speed levert niets op behalve een lege beurs. Als je voortandwielen ook versleten zijn, ga dan voor 48-33. Bij de cassette moet je beslissen of je denkt dat je er met 30t wel komt of dat je meer nodig hebt. Als 30t genoeg is, dan kost het eigenlijk niets behalve de nieuwe cassette die je toch al moest hebben. Heb je meer nodig (34t of zelfs 36t), dan kost het je alleen een 9 speed mtb derailleur van een paar tientjes. Dat is heel veel minder dan een ombouw aan de voorkant. En met alle respect: die Sora achterderailleur is weliswaar een interessante vooruitblik op Shimano's plannen voor de toekomst nu 10 speed road en mtb niet meer compatibel zijn, maar op dit moment biedt die niets meer dan wat een 9 speed mtb achterderailleur ook kan en dan beter (want tot 34 of zelfs 36t). Mensen hou het simpel, en doe het zoveel mogelijk met de fiets die je hebt.
Wim
En ik denk dat ik de smaak te pakken heb van het racen (ja jammer voor m'n vakantiepaard, die is nu werkeloos) dus er zullen wel meer tochtjes gaan volgen. Dus een goede investering kan geen kwaad.
Maar ik kan ook een keer naar de Noorse bergen rijden (met auto en fiets achterin) en eens een proefritje maken. Kijken wat ik kan.
En wat een zeer uiteenlopende prijzen. Ombouw tot een triple zou 200€ maar ook 2000€ kunnen kosten.
Bedankt weer!