Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Fietser vanaf 55 jaar moet een helm dragen' - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

'Fietser vanaf 55 jaar moet een helm dragen'

131 berichten
AB schreef:maar zodra ze zich in een groep begeven, dan wordt het een ander type mens.
Correct omschreven. Individueel zijn het misschien best wel aardige mensen, maar als ze 'pelotonnetje' spelen in hun smaakloze pakjes dan worden het super asocialen, vandaar verbieden die lui op openbare fietspaden en het liefst verbannen naar wielercircuits :wink:
Opzouten met dat stelletje visueel gehandicapte, hardhorende, zwabberende, accu-meetrappende, fietspad blokkerende, heupbrekende, regels laplaarzende leeftijdsterroristen met hun ie-bikes!!!

Ze moeten niet alleen een helm dragen maar ook airbags, volledig in reflectietape gewikkeld worden, verplicht zijwieltjes monteren, ehbo kit bij zich dragen, zijspiegels met computerregistratie en zwaailamp/alarm terugkoppeling.

Al het strakke asfalt behoort toe aan het peloton des doods!!!
Volledig mee eens: alle racers op de snelweg: strakker asfalt geeft het niet :D
Matthie9000 schreef:Opzouten met dat stelletje visueel gehandicapte, hardhorende, zwabberende, accu-meetrappende, fietspad blokkerende, heupbrekende, regels laplaarzende leeftijdsterroristen met hun ie-bikes!!!

Ze moeten niet alleen een helm dragen maar ook airbags, volledig in reflectietape gewikkeld worden, verplicht zijwieltjes monteren, ehbo kit bij zich dragen, zijspiegels met computerregistratie en zwaailamp/alarm terugkoppeling.

gelukkig, ben niet de enige met enig gezond verstand, lang leve het peloton

wat overigens ook grappig is: zodra je wordt ingehaald door zo'n groepje, hebben ze soms allemaal hetzelfde gesponserde shirtje aan. Als je dan als eenling halverwege aansluit willen ze je het liefst de berm indrukken. Altijd lachen dat groepsgedrag.... Stanford-Prison-experiment werkt nog steeds. Dat zie je hier overigens ook met de alu/staal, randonneur/race, wel lid/niet lid discussies ;).
AB schreef: hebben ze soms allemaal hetzelfde gesponserde shirtje aan.
Smaakloze apenpakjes noemen wij dat hier 8)

Afbeelding
Michael W schreef:

Afbeelding
55+ers met ongeschoren benen en witte sokjes...., wel de doelgroep zo te zien.
Nee, dan de randonneurs met hun geitenwollensokken!
Michael W schreef:
Over smaak valt niet te twisten. Het geeft een gevoel van saamhorigheid. In het algemeen zijn wielrenners verstandiger dan vakantiefietsers. Gebruik je kop, helm op.

Piet.
PietV schreef:
Michael W schreef:
Over smaak valt niet te twisten. Het geeft een gevoel van saamhorigheid. In het algemeen zijn wielrenners verstandiger dan vakantiefietsers. Gebruik je kop, helm op.

Piet.
of een muts
Afbeelding
AB schreef:of een muts
Afbeelding
In de tropen. :)

Piet.
AB schreef:Nee, dan de randonneurs met hun geitenwollensokken!
Echte pensionado's, toch geen gezicht als die helmen moeten dragen :wink:

Afbeelding
AB schreef:
Matthie9000 schreef:Opzouten met dat stelletje visueel gehandicapte, hardhorende, zwabberende, accu-meetrappende, fietspad blokkerende, heupbrekende, regels laplaarzende leeftijdsterroristen met hun ie-bikes!!!

wat overigens ook grappig is: zodra je wordt ingehaald door zo'n groepje, hebben ze soms allemaal hetzelfde gesponserde shirtje aan. Als je dan als eenling halverwege aansluit willen ze je het liefst de berm indrukken. Altijd lachen dat groepsgedrag.... Stanford-Prison-experiment werkt nog steeds. Dat zie je hier overigens ook met de alu/staal, randonneur/race, wel lid/niet lid discussies ;).
Ik heb er liever ook geen parasiet bij, als we met ons doodseskader de plaatselijke fietspaden en wegen onveilig maken. Waarom? Vaak merk je dat een dergelijk sujet het niet gewoon is in een groep te fietsen. Molentje, waaiertje, kop overnemen, het zit er gewoon allemaal net niet in en dat verstoort de gevestigde orde. Gelukkig zijn er uitzonderingen: afgelopen zondag over de ringvaart hadden we een aanhangsel, dat verrekte leuk bleek mee te fietsen: op tijd waarschuwen, netjes kopwerk, goed molentje, etc. etc. Deed-ie alleen weer niet mee toen we op een terrasje plaatsnamen... hij nam een tafeltje alleen? Maar goed, dit gaat wat off-topic, geloof ik.
Nieuwe politieke partij......... DMC

Dement maar content :D :D :D
Mag het ook ietsje respectvoller tegenover onze oudere vrienden en bekenden? Het is toch just mooi als ouderen actiever blijven? Ik ben altijd vol bewondering voor het voorbeeld van sommigen van mijn oudere Amerikaanse collegae, die tot hun zeventigste of nog langer doorgaan met werken en daarin nog steeds erg goed zijn. Zij zijn vaak ook nog heel sportief en fit. Prachtig toch?
Laten we niet vergeten dat juist ook de Wereldfietser zo'n club met veel aktieve en soms verbluffend fitte ouderen is.
Wim
PietV schreef:Over smaak valt niet te twisten.
Oh, jawel, hoor. 't Is wellicht zinloos, maar het kan zeker!

.tsooJ
Laatst tijdens het brevet van Maastricht op de 200 km zag ik een geitenwollen sokken randonneur met een heuse soldatenhelm. :lol:
Het was gelukkig geen Duitse helm maar leuk was het wel, en het was zeer zeker geen fietser van boven de 55. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Ohhhhhh nee he, weer een probleem. 8)

Zit net te rekenen dat ik als machinist wel een helm moet gaan dragen en mn stokertje niet! :?

Weer een nieuwe twee strijd op de tandem :lol:

Overgens kan ik mn nieuwe bestelde ATB dan wel afmelden, gezien mijn respectabele leeftijd mag ik zeker niet meer crosse in de bossen. :roll:
Vallen op mijn leeftijd kan vreselijke gevolgen hebben!

Ga maar klaverjassen leren en garaniums kweken.

groetjes van een "oude" fietser,

Peter (die van Anneke :P )

ps, wanneer word nu eindelijk het dragen van een airback verplicht? :twisted:
Travelmaster schreef:
AB schreef:

Ik heb er liever ook geen parasiet bij, als we met ons doodseskader de plaatselijke fietspaden en wegen onveilig maken. Waarom? Vaak merk je dat een dergelijk sujet het niet gewoon is in een groep te fietsen. Molentje, waaiertje, kop overnemen, het zit er gewoon allemaal net niet in en dat verstoort de gevestigde orde. Gelukkig zijn er uitzonderingen: afgelopen zondag over de ringvaart hadden we een aanhangsel, dat verrekte leuk bleek mee te fietsen: op tijd waarschuwen, netjes kopwerk, goed molentje, etc. etc. Deed-ie alleen weer niet mee toen we op een terrasje plaatsnamen... hij nam een tafeltje alleen? Maar goed, dit gaat wat off-topic, geloof ik.
dit hele krantenbericht is al offtopic, dus klets lekker door.
Nog mooier is om dergelijke doodseskaders in te halen en ze in je uppie voorbij te fietsen. Heb je altijd een paar die proberen aan te haken en zo hun eigen karretje in de soep rijden. Wat ook leuk is, is een wielrenner inhalen en er dan op 20meter achterstand achter blijven, worden ze helemaal gek.

Ach ja, wielrenners, het zijn net politici, maak ze onderdeel van een coalitie en ze waaien met alle winden mee.
Wim schreef:Mag het ook ietsje respectvoller tegenover onze oudere vrienden en bekenden?
Wim
DMC is een Belgisch grapje over bejaarden, ik dacht dat Nederlanders, die over het algemeen iets toleranter zijn, dit ook zouden smaken, maar dat blijft ijdele hoop.
De smileys benadrukten de bittere ernst nogthans
Als die kast hoog genoeg is, snap ik de helm weer....

(edit) ik miste een hele pagina reacties blijkbaar. Maar deze was in reactie op de opmerking dat het een manier was om fietsers op de kast te krijgen...
AB schreef:
Michael W schreef:
AB schreef:Ze fietsen ontzettend langzaam, ze slingeren, kijken niet achterom voordat ze afslaan. Roep je pas op, om ze in te halen (want geen bel op racefiets), dan kijken ze eerst om, hun hele lichaam draait dan met het nekje mee, waardoor de fiets een slinger maakt, ze nog net niet omvallen, om vervolgens terug te roepen waarom je geen bel hebt. Dit is bijna het vaste protocol als je een 55+ er inhaalt. Je kunt ze beter zonder te roepen inhalen, maar ja, dan schrikken ze zo, vallen ze alsnog om. Monteer je wel een bel op je racefiets, dan horen ze het weer niet, moet je alsnog roepen dat ze rechts moeten houden op het fietspad, als ze in horden twee aan twee fietsen, etc.
Hoezo vooroordelen ??
Volgens mij moeten ze al die wielrenners verbieden op fietspaden, probleem opgelost 8)
Niks vooroordeel, gebasseerd op een waargebeurd verhaal, er fietsen veel onervaren gasten op het fietspad tijdens de eerste mooie weekenden van de lente :).
Zeer herkenbaar. Ik bel daarom ook zo weinig mogelijk. Je moet ze alleen wel goed in de gaten houden totdat je ze inhaalt, want je weet nooit wat voor beweging ze maken...