Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beste dames fietsbroek? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Beste dames fietsbroek?

roosje schreef:
Blanche schreef: O ja over de grips..
Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik eigenlijk niet tegen siliconen grips kan. Die veroorzaken een soort verbrandingen bij me.
Blanche,
Heb ik een paar jaar geleden ook last van gehad, een paar maanden later kon je nog zien waar de silliconen grips hadden gezeten :( . Eerst geprobeerd de grips eraf te halen, wat niet lukte, nu sla ik de onderkant van de pijpen, één keer naar binnen, en heb ik er geen last meer van, en kruipen de pijpen toch niet op. Misschien helpt dit jou ook.
groet, roosje
Das precies wat ik ook doe Roosje :wink:
Heb je dat probleem ook bij de duurdere broeken. Een silicone die geen irritatie veroorzaakt is beslist duurder.
multiwgb schreef:Heb je dat probleem ook bij de duurdere broeken. Een silicone die geen irritatie veroorzaakt is beslist duurder.
Heb nu mijn nieuwe Gore twee keer gebruikt en nog geen last gehad. De randjes had ik niet omgeslagen. Maar het is afwachten hoe dat gaat als het warmer is.
Ik heb twee broeken: 1 van INQ (Perry sport) met hele nare grips. Het zijn meerdere dunne lijntjes elastiek die zigzaggen en na een dag zon en zweet nare uitslag veroorzaken. Het lijkt rubber te zijn. Het helpt ook niet dat de broek in mijn knieholtes eindigt, wat toch meer wrijving kan veroorzaken. Mijn andere broek van Diadora heeft 1 breed, glad siliconen randje. Dat laat alleen een klein afdrukje op mijn bovenbeen achter, maar dat doen de naden van de broeken ook. Echt wetenschappelijk is het niet, omdat zowel de vorm, materiaal als locatie van de grip anders is.

Heeft iemand tips voor broeken met een dunne zeem? Mijn diadora-broek heeft een platte zeem met uitsluitend de functie het zweet af te voeren, met op enkele tactische plaatsen een verdikking voor het zitcomfort. Ik heb m in de uitverkoop gekocht en sindsdien niets meer gezien wat er op lijkt.