door
Henrie » za 23 mar, 2013 18:34
Robertjan schreef:@Henrie
Nogmaals, dit specifieke evenement wordt -niet-
in de Randstad gehouden. Dit evenement wordt daar gehouden waar:
- de prijs en wederzijdse voorwaarden goed zijn;
- liefst goed bereikbaar per OV;
- wanneer deze niet overschaduwd wordt door andere beurzen (we kunnen zelfs gebruik maken van de Boekenweekgeschenk-treindag!);
- informanten en, vooral, exposanten behoorlijke mogelijkheden hebben (aanreizen per auto vanwege hun expo-waren, ruimte in het gebouw om die spullen van auto naar stand te verplaatsen);
- liefst ook nog op een zodanige plek dat er per OV vanuit het hele land geen excessieve reistijden zijn (nu max. 3 uur vanuit de uiterste intercitystations, uitgezonderd Zeeland).
Nogmaals, het gaat me niet om dit specifieke evenement, maar in het algemeen. Heel vaak wordt een evenement onder het mom van bereikbaarheid, 'centraal gelegen', enz. in de Randstad gehouden, terwijl dat vaak drogredeneringen zijn...
Er is nog over te bediscussiëren of meerdere kleinere beurzen niet beter zou zijn. Echter zitten we de laatste jaren op rond de 500-600 bezoekers. Als je dat gaat verdelen over het land met meerdere beursjes (waardoor dichter in de buurt), dan denk ik dat de reisweerstand voor exposanten te hoog wordt.
Tot slot geeft ANWB-routeplanner aan GEEN files te verwachten morgenochtend. Ik snap niet waarom je daarop zo gefixeerd bent? Is dat een trauma sinds je met de auto rijdt?
Nee hoor, ik heb eerder een trauma van de regelmatige vertragingen bij de NS, dan van files op de wegen, Je kent het wel: 5 minuten vertraging met de ene trein, daardoor je aansluiting missen en dus meteen een half uur later op je bestemming. Maar denk maar niet dat je je geld terugkrijgt van de NS. De vertraging was immers maar 3 minuten.
Ik sta niet zo vaak in een file, omdat ik de Randstad zo veel mogelijk mijd, want daar staan nou eenmaal de meeste files...
Mocht je trouwens een interessante locatie weten voor volgend jaar, mag je natuurlijk altijd een suggestie doen. Maar ik heb je nu al een aantal keren zien schrijven waar de beurs liever -NIET- gehouden dient te worden, dus ik vermoed dat je zelf totaal geen idee hebt waar 'ie -WEL- gehouden zou kunnen worden. Daarom een advies tot het moment dat je een beter idee hebt: maak jezelf niet zo belachelijk.
Het zal mij in dit specifieke geval eigenlijk worst zijn waar de beurs gehouden. Maar Bouwradius heeft over heel Nederland locaties, dus daar zit vast wel een andere mogelijkheid bij. Of een willekeurig conferentiehotel, of zalencentrum, of sportcentrum, enz. in Harderwijk, Apeldoorn of Amersfoort bijvoorbeeld...