Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Henrie's eerste fietsreis'-topic ;) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

'Henrie's eerste fietsreis'-topic ;)

Voor een reisje in NL... Op mijn eerste fietsvakantie ging ik al naar het buitenland (yeah, tot Brussel!) en had ik een katoenen slaapzak, een rubber luchtbed en een katoenen tent (met zijn drieën). Gelukkig was het hoogzomer en lukte het allemaal wel. Van voortassen hadden we toen nog nooit gehoord, dus alles paste achterop :D
Het smaakte uiteindelijk naar meer.
BTW we hadden ook een fullsize RISK-spel bij ons en ik had een hangmat.
Leon
Leon schreef:Voor een reisje in NL... Op mijn eerste fietsvakantie ging ik al naar het buitenland (yeah, tot Brussel!) (...)
Haha... Nou ja, als ik nu op de fiets spring en de juiste kant op fiets, zit ik binnen een half uur al in Duitsland... ;) Belgie is ietsje verder weg...

@AB en Wim:
Mijn slaapzak is warm genoeg. Heb ik op Pinkpop al eens mogen testen. En ik ga in de zomer en ik ben bovendien niet zo'n koukleum. Zal er eerder last van hebben dat ik 's ochtend mijn tent uit brandt, dan dat ik het te koud heb...

Het spul zal niet echt compact zijn in vergelijking met de spullen die de meesten hier hebben. Maar het voldoet voorlopig wel. Alleen de tent zal ik moeten navragen/nakijken...

Een vriend van mij is een keer bij me langs geweest op de fiets, vanuit Zeeuws Vlaanderen. Hij had de oude, roestige, stalen stadsfiets (3 versnellingen, trommelremmen, standaard achterdragertje, geen voordrager, enz.) van z'n vader meegenomen (hij woont zelf in de VS) en daar alles (tent, matje, slaapzak) met wat touwtjes/spin/snelbinders op vast gebonden, en de rest van z'n spullen had ie in een rugzak bij zich. Als dat gaat, dan moeten mijn plannen ook lukken... ;) Ik heb anders ook nog wel een oude stalen stadfiets... :D
Stom, stom, stom. Heb ik me toch weer laten verleiden om een advies te geven. Je hoeft niets van mij te leren. Ik wil juist weer van jou leren hoe je onbevangen kunt gaan fietsen zonder je te bekommeren om gewicht, pakvolume en al die kennis die eigenlijk niets te doen heeft met wat reizen is.

gewoon doen en veel fietsplezier,

Sjirk