Dat klopt. Maar Henrie mag mij de adviesprijzen van die fietsen een opsnorrenPipopopo schreef:Mooi voorbeeld hoe je dus de consument kunt belazeren met dit soort prijzen.
http://www.matrabike.nl/
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Renaat
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat klopt. Maar Henrie mag mij de adviesprijzen van die fietsen een opsnorrenPipopopo schreef:Mooi voorbeeld hoe je dus de consument kunt belazeren met dit soort prijzen.
http://www.matrabike.nl/
Ik redeneer inderdaad vanuit het oogpunt van de consument. Want ik ben een consument, geen winkelier. Vanuit de winkelier geredeneerd is de situatie iets anders...Revanho schreef:Je lijkt in ieder geval te redeneren vanuit het oogpunt van een consument die producten online koopt en dus steeds vergelijkt met de adviesprijs die een fabrikant op de website vermeld. Veel producten worden echter nog steeds niet via internet verkocht en lang niet alle fabrikanten hanteren een (voor de consument zichtbare) adviesvraag. Volgens jou is het dan ook onmogelijk om voor zo'n producten korting te geven.
Dat kan tellen als voorbeeld van selectief quoten (en daarmee naast de kwestie reageren).Henrie schreef: Ik redeneer inderdaad vanuit het oogpunt van de consument. Want ik ben een consument, geen winkelier.
Jij vergelijkt met adviesprijzen, dus doe je dat toch zowel bij internetwinkels als fysieke winkels?Henrie schreef: Maar daarbij moet je oppassen de prijs in een fysieke winkel niet te vergelijken met de prijs bij een internetwinkel, want dat is geen eerlijk vergelijk...
Wat deed jij 20 jaar geleden? Hoe kon je dan weten over een winkel echt korting gaf?Henrie schreef: Als de fabrikant op z'n website geen adviesprijzen aangeeft, is tegenwoordig vaak elders op internet wel een prijslijst te vinden. Bij vergelijkingssites, of fora bijvoorbeeld...
Ja, als die adviesprijs bekend is wel. Maar zo niet, dan kun je niet anders dan vergelijken met andere winkels...Revanho schreef:Jij vergelijkt met adviesprijzen, dus doe je dat toch zowel bij internetwinkels als fysieke winkels?
20 jaar geleden had ik nog niet eens geld om een ijsje te kopen, laat staan dat ik prijzen ging vergelijken... Maar in het algemeen zal het destijds lastiger geweest zijn om prijzen te vergelijken, en om te zien of je wel een echte korting kreeg...Wat deed jij 20 jaar geleden? Hoe kon je dan weten over een winkel echt korting gaf?
Laat ik nu in 1993 mijn eerste zelfgekochte fiets gekocht hebben!Henrie schreef:20 jaar geleden had ik nog niet eens geld om een ijsje te kopen, laat staan dat ik prijzen ging vergelijken... Maar in het algemeen zal het destijds lastiger geweest zijn om prijzen te vergelijken, en om te zien of je wel een echte korting kreeg...
Dan denk ik eerder aan een zitbuishoek van circa 73 graden en een balhoofdshoek van circa 70 graden. Bij een oversized aluminium frame denk ik eerder aan stijfheid of "bewegingsloos" frame, dan een stabiliteit.JaapG schreef:Dus ik zou kiezen voor de fiets waar ik het lekkerste op zit. En dat is voor mij een fiets met een zit+stuurhoek van 19 graden, een bovenbuis van 58 cm, en een relatief grote naloop. En met mijn lengte van 185 en gewicht van 90 zo stabiel mogelijk, dus oversized alu.
Heb je ervaring met Gudereit dat je weet dat die stabiel zijn?JaapG schreef:Eigenlijk zou ik graag voor de Gudereit kiezen: goedkoper, stabieler,
Yup, mijn broer (195cm, niet al te zwaar) rijdt er al een paar jaar mee (vakantie + woon-werk), zelfs met de Rohloff versie. En hij is er tevreden mee. Een aantal onderdelen zijn zeker niet optimaal gekozen wat mij betreft, maar ze gaan nog steeds niet kapot bij hem en blijven er dus voorlopig opzitten.Leon schreef:Heb je ervaring met Gudereit dat je weet dat die stabiel zijn?JaapG schreef:Eigenlijk zou ik graag voor de Gudereit kiezen: goedkoper, stabieler,
Stabiliteit is voor mij criterium nr. 1. Als van een stabiele fiets een paar onderdelen tegenvallen mik je ze eraf en vervang je ze door iets moois. Als een perfect afgemonteerde fiets niet stabiel is heb je een probleem. (been there)
Leon
Ik rij met een zadelpen zonder 'set-back' (Tune verende zadelpen) dus ik geef de voorkeur aan een 'luie' zitbuishoek. De gewenste hoek hangt voor mij ook af van de soort zadelpen die je erop zet. Op mijn racefiets met een zadelpen met set-back heb ik een voorkeur voor een hoek van 73-74 graden.PietV schreef:Dan denk ik eerder aan een zitbuishoek van circa 73 graden en een balhoofdshoek van circa 70 graden.JaapG schreef:Dus ik zou kiezen voor de fiets waar ik het lekkerste op zit. En dat is voor mij een fiets met een zit+stuurhoek van 19 graden, een bovenbuis van 58 cm, en een relatief grote naloop. En met mijn lengte van 185 en gewicht van 90 zo stabiel mogelijk, dus oversized alu.
Piet.