Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Input over fietskleding gevraagd - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Input over fietskleding gevraagd

henkfietst52 schreef:Das trouwens een leuke site Michiel! http://lovelybike.blogspot.nl/

Kun je geen Plus four laten fabriceren van een beetje moderne stof?
Modern? niks dervan!
" A cloth which par excellence finds acceptance among a large classe of wheelman is that sold by the Cyclists' Touring Club. It was originally decided upon by a jury of experts, who also happened fortunately to be cyclists. It is a west of England tweed, a very small check pattern in grey; it is excellent in wear, does not show the dust, and will stand any amount of knocking about; it will also wash'!
(Viscount Bury)
Soms zie je ze lopen. Rechtstreeks uit het ballet gelopen, met een stuurtas onder de arm. Gaan ook nog gewoon zo op een terrasje zitten.

Nee, dan ik. Een knalrode driekwartbroek. Sandalen, met als het wat kouder is sokken erin en een groen geblokt overhemd (of oranje geblokt met korte mouw).

's avonds, als de tent opstaat, ga ik in mijn oranje fjallraven broek (het merk waar je de broek zelf op lengte moet knippen, daardoor net lang genoeg voor mij) en icebreaker trui. Schone sokken, onderbroek en donsjack als het koud is. De eerste maand heb ik nog onderbroeken met zeem nodig, daarna kan ik afwisselen met gewone onderbroeken.

Waar ik me bij de broeken aan erger zijn al die beenzakken. Heb ik niets aan met fietsen. Ook problemen met het vinden van broeken die niet van die suffe kleuren hebben. Mijn oranje fjallraven broek is officieel een dames broek, maar dat maakt bij fjallraven niet uit, alleen etiket is anders.

Sjirk
SjirkM schreef:Soms zie je ze lopen. Rechtstreeks uit het ballet gelopen, met een stuurtas onder de arm. Gaan ook nog gewoon zo op een terrasje zitten.
En de zon schijnt en het drankje is koel :D
SjirkM schreef:Nee, dan ik. Een knalrode driekwartbroek. Sandalen, met als het wat kouder is sokken erin en een groen geblokt overhemd (of oranje geblokt met korte mouw).
Iemand moet op de mode vooruitlopen :wink:
SjirkM schreef:... dames broek, maar dat maakt bij fjallraven niet uit, alleen etiket is anders.
Waarmee weer duidelijk wordt dat pasvorm een ondergeschoven kindje is, zelfs bij de merken die je graag de betere merken zou willen noemen.
Leon
Ik vind dat van die pasvorm toch ook wel prettig, zoals Sjirk het omschrijft. Daardoor kan ik gewoon maatje 36 aan, met extra korte pijpen (die zijn bij mij altijd te lang, behalve die ene Haglöfs-broek in 36).
Ik ben een grote fan van de Vaude fietsbroeken. Casual genoeg voor mij, stevig op de plaatsen waar nodig, voorgevormde knieën en aan de enkels kan je ze bijeenbinden met klitteband, sneldrogend en sommige modellen kan je zelfs afritsen Matthie! :)

Wat mij zou enorm zou interesseren is een goede winterjas (-5 tot -10 C°) waar je je niet in te pletter zweet na 10 minuten en die goed te onderhouden is (dus nee geen dons).
@m_nu: die bestaan al hoor.
m_nu schreef: Wat mij zou enorm zou interesseren is een goede winterjas (-5 tot -10 C°) waar je je niet in te pletter zweet na 10 minuten en die goed te onderhouden is (dus nee geen dons).
Een of twee lagjes fleece doet het prima van -5 to -15,

Afbeelding
IMG_0324 by shanecycles.com, on Flickr

Daarna evt een goretex jas of windstopper 8)

Afbeelding
IMG_0327 by shanecycles.com, on Flickr
Patagonia Northwall Jacket (tegenwoordig met capuchon, 10 jaar geleden heette die anders, zonder capuchon).
Rab Vapour-Rise Jacket
Buffalo Cycle Shirt
Montane Extreme Jacket
Voor de dames: zouden jullie me willen helpen met het samenstellen van jullie favoriete zomer-fietsvakantie-shirt?

Klik hier de items aan die je graag aan een shirt zou zien: http://www.sintchristophorus.nl/dames-s ... irt-samen/

Dank!