Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe Marathon Deluxe - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schwalbe Marathon Deluxe

Leon schreef:desondanks laat ik het testen van nieuwe modellen altijd over aan enthousiastlingen, zeker als ik op reis ga
Als ik die filosofie doortrek hadden we het wiel nooit uitgevonden laat staan de band, en waren jij en ik nu op berejacht.
OmeGerrit schreef:
Leon schreef:desondanks laat ik het testen van nieuwe modellen altijd over aan enthousiastlingen, zeker als ik op reis ga
Als ik die filosofie doortrek hadden we het wiel nooit uitgevonden laat staan de band, en waren jij en ik nu op berejacht.
Wie zegt dat dat een 'filosofie' is van Leon?

En er zullen ook honderdduizenden jaren geleden mensen zijn geweest die het geëxperimenteer liever aan anderen overlaten en daar is niets mis mee. Er zijn immers toch genoeg enthousiastelingen die dat testen wel willen doen.

Renaat
Revanho schreef:Er zijn immers toch genoeg enthousiastelingen die dat testen wel willen doen.
Inderdaad. Op een gegeven moment heb ik gewoon besloten dat ik aan mijn tax zat en mijn bijdrage had geleverd.
Mijn advies is vooral om te testen, maar misschien niet op vakantie.
Leon
OmeGerrit schreef:
Leon schreef:desondanks laat ik het testen van nieuwe modellen altijd over aan enthousiastlingen, zeker als ik op reis ga
Als ik die filosofie doortrek hadden we het wiel nooit uitgevonden laat staan de band, en waren jij en ik nu op berejacht.
gil, hap, crunch, slik"

van een veiilige afstand " Het lijkt erop dat deze nieuwe berejacht methode nog wat aanpassing behoeft"

:roll:
Kon het ff niet laten, maar back on topic, Marten, welke ruimte zou jij aanhouden tussen de achterband en in mijn geval de liggende vork?
Ik heb vorige maand drie weken op Sri Lanka gefietst met de Schwalbe Marathon Green 47-599 en dat ging prima. Deze band kost circa € 25,95 (Bike4Travel). De wegen op Sri Lanka zijn overigens redelijk tot uitstekend, er wordt in hoog tempo geasfalteerd en verbreed.
peter de rijk schreef:De wegen op Sri Lanka zijn overigens redelijk tot uitstekend, er wordt in hoog tempo geasfalteerd en verbreed.
Het is maar wat je uitstekend noemt.
Leon
Leon schreef:Het is maar wat je uitstekend noemt.
Leon
Glad asfalt noem ik uitstekend. Of het ook uitstekend fietsen is op een weg met uitstekend asfalt, tja, dat verschilt natuurlijk.
OmeGerrit schreef:Kon het ff niet laten, maar back on topic, Marten, welke ruimte zou jij aanhouden tussen de achterband en in mijn geval de liggende vork?
Hangt natuurlijk af van alle stijfheden, als alles ver doorbuigt heb je minder zijdelings speling nodig dan wanneer alles aan de stijve kant is. Als je plannen met modder hebt is meer altijd beter, maar rond 5mm links en rechts is mooi, minder kan soms ook wel, zeker als een krasje in de lak minder intereesant is
Mijne marathon racers begint slijtage aantonen.
Het is een woon werkverkeer fiets. Dus allen Nederlandse/Brabantse :( verharde fietspaden.
Ik ziet te twijfelen tussen.
1. Alweer Racer performance line 40x622
2. Marathon Greenguard
3. Marathon deluxe
4. Marathon Almotion
5. Iets anders

Wie heeft ervaring met Schwalbe Marathon Deluxe?

PS Ik heb hekel aan lekke banden.
Ik rijd op Marathon Greenguard (47-559), mijn vrouw op Marathon de luxe (40-622). Ik rijd wel eens lek, zij nooit. Mijn banden zijn bij elkaar een pond zwaarder en een paar tientjes goedkoper.