Wat te denken van een watersportzaak..de eerste de beste uitgebreide camperzaak
Met RVS-materiaal zit het dan wel goed alleen idioot prijzig..
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Sinds wanneer is leer en hout per definitie minder 'breekbaar' dan kunststof?Han schreef: Ortlieb onderdelen zijn van plastic en dus breekbaar en hebben een ander minpunt:
als ze van de tas afscheuren, laten ze een gat achter die soms onherstelbaar is.
Een alternatief is leer en hard hout.
Ik heb daar inderdaad over getwijfeld. Mijn vorige kleinere tassen (zie foto's op vorige pagina van dit topic) had ik gemaakt met de naden naar binnen met de bedenking dat het water dan gemakkelijker afloopt langs de buitenkant. Maar dan zit je aan de binnenkant met de uiteinden van verschillende stoffen, aan de achterkant zijn dat drie lagen die samenkomen.grundig schreef:Gaaf hoor..
Maar kun je me vertellen wat de reden is dat je de naden aan de buitenkant hebt gelaten? Zo te zien zijn ze keurig afgewerkt en om die reden zou ik zelf binnenin willen hebben..
een ding is zeker: deze zijn uniek
Nu nog setje voortassen zeker..
Dank voor de tips. Het ophangsysteem voor de bovenkant van de tas is meestal het minste probleem. Aan mijn kleinere tassen had ik normale sjorriemen met gespjes gedaan. Al deze systemen werken wel, maar boeten wel wat in aan het gemak om de tas van en aan de fiets te doen. Als je telkens vier tassen moet op of af de fiets zetten, kan ik me wel inbeelden dat enig comfort daar welgekomen is.Han schreef:Mooi hoor, altijd leuk om eigen spullen zelf te maken!
Zijn ze waterdicht? En heb je ook stuurtassen gemaakt?
Ortlieb onderdelen zijn van plastic en dus breekbaar en hebben een ander minpunt:
als ze van de tas afscheuren, laten ze een gat achter die soms onherstelbaar is.
Een alternatief is leer en hard hout. Op deze foto een oplossing voor het ophangen van de achtertas:
1x houtenstokje horizontaal boven in de binnenkant van de tas en 2x leren riempjes erdoor heen:
http://tinyurl.com/7u6h9kl
Ik kan niet zien wat voor soort bagagedrager je hebt. Als het een tweede horizontale stang heeft zoals bij Tubus dragers, dan is dit misschien iets:Xyuny schreef:Een groter probleem zie ik aan de bevestiging onderaan.