Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskar banden (zelfde maat als sommige ligfietsbanden) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietskar banden (zelfde maat als sommige ligfietsbanden)

Voor het bewegend grut komt comfort op de eerste plaats. Lekbestendigheid op de tweede plaats en snelheid op de derde. Dan kan het haast niet anders dan dat je op Schwalbe BA's uitkomt. Ze hebben door de breedte ook nog eens minder last van sporen en riggels. Kwa snelheid komen ze in diverse tests heel goed uit.
Ik ga ze voor de zomer ook op onze doggyride zetten. En dan gelijk maar de 55
:oops: Ik lijk alles fout te lezen van jou Wimmert. Ook de big apple dus :)

Leon, bedankt voor de input, maar heb na alles even op een rijtje gezet te hebben toch besloten voor de big apple te gaan. Liever dan toch iets betrouwbaarder. Een knallende, dan wel platte band aan de kar zou ik echt niet graag hebben omdat die hele zwik mij toch ook snel meetrekt. Ze wegen net geen 500 gram wat een hele verbetering al is tov de kenda's die er nu opzitten. Valt het heel erg tegen dan ga ik op zoek naar lichtere :D

Heel erg bedankt iedereen voor de input !!! En Wimmert : je houdt mijn ervaring met de appletjes nog te goed :wink:
Thx mooi zunne forum toch!
Wimmert schreef:Thx mooi zunne forum toch!
Yep, kan ik alleen maar beamen :D
:D , handige info! Wij hebben een doggyride voor onze hond van nu 27 kilo en wil graag alvast een set reserve banden mee naar Frankrijk van de zomer. Ik heb geen idee wat er standaard op de doggyride zit, ga morgen eens kijken, ben nu nieuwsgierig. Maar ik weet nu wel wat evt handig is al opvolger. Of zullen deze banden in Frankrijk makkelijk verkrijgbaar zijn (in geval van pech onderweg)???
Dit is als ik het goed begrijp een kinderkar. Dan zou ik vanwege het comfort altijd voor de breedste banden gaan, en dat is vast en zeker de Big Apple, en als het past zelfs de breedste daarvan. De Big Apple heeft ook nog eens een relatief lage rolweerstand.
Wim
Ja, Wim, Marijke heeft volgens mij een kar voor kinderen, maar een hond vindt het ook fijn als het niet zo hobbelt en het vrouwtje fijn als ze niet lek rijdt in den vreemde en ook fijn als er niet teveel weerstand is.
Zoals beloofd aan Wimmert : gooi die standaard bandjes eraf ! De kar rijdt met de big apples soepeler, met minder weerstand en bovendien merk ik dat het comfort met de big apples omhoog is gegaan. Zal er wellicht ook aan liggen dat ik van 47 naar 55 banden ben gegaan, maar wat dan ook. Het is een voelbare verbetering ! (Ik die nooit had gedacht dat banden effectief zo'n groot verschil konden maken :lol: Een mens leert hier enorm veel bij :!: )
thx voor de info!
welke maar heb je besteld en hoeveel barren :-) heb je er in gestopt?
welke maar heb je besteld en hoeveel barren heb je er in gestopt?
Ik heb maat 55-406 besteld (de dikste maat die ik er op kon zetten) en op dit moment zit ik tussen de 3 en 4 bar. Niet helemaal tot het maximum dus om af en toe een stukje bos te kunnen meepikken, maar ook niet al te weinig omdat ik vooral op asfalt ben gaan bollen. Voor offroad zou ik max 3 bar proberen zodat het iets meer gaat meeveren.
Veel plezier ermee :) Als ik iemand tegenkom met dikke big apples op zijn kar en een big smile op zijn gezicht zal ik eens zwaaien :wink:
dan zwaai ik terug :-)

dank voor je info.

ik sta er versteld van dat je zoveel verschil merkt.
Ik dus ook :-) En achteraan hoor ik ook geen gejammer meer als ik eens een hobbeltje meeneem en dat zegt wellicht nog het meeste :D
Het minimum is iets van 2 bar, en met zo'n geringe belasting zou ik ook eerder in die richting gaan (2-3 bar afhankelijk van het gewicht van het grut en eventuele bagage) dan naar de 3-4 bar. Dat geeft nog weer veel meer comfort, en de kar ligt er ook rustiger door.
Wim