Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Levensgevaarlijk Oost Europa? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Levensgevaarlijk Oost Europa?

Kees Kuijper schreef:Eind april gaan mijn vrouw en ik van Istanbul naar huis fietsen. (3 maanden)
Wij zijn vrij ervaren fietsers, hebben veel in Europa en Canada gefietst, maar Oost Europa kennen we niet. Als je alle informatie van fietsers in die regio op een rijtje zet, krijg ik het idee dat we vanaf Istanbul tot Budapest worden belaagd door roedels vraatzuchtige reuzenhonden, met pal daarachter struikrovers en messentrekkers.
Mijn vrouw heeft net het boekje uit van Tjeu Lemmens "Fietsen naar Cappadocië"
(ik moet het nog lezen) en daar wordt zij ook niet enthousiaster door. Een vreugdeloze
reis volgens haar. Heeft iemand recente ervaring met Bulagarije, Roemenië, Servië en Hongarije? Wij zijn niet bangig, maar het moet wel een beetje leuk blijven.....

Kees Kuijper
Blaricum
Wees welkom op de veluwe, gevaarlijke honden op de fietpaden, fietsendieven overal, overvallen, telefoon en tasjesdieven, fietstas dieven en geen tent staat er veilig. Als ik dat iedere zomer in de krant lees, ben ik blij in het veilige buitenland op vakantie te gaan. Het is maar net wat je referentie is. Statistisch bekeken is Nederland zeeeeer onveilig. Zelfs Blaricum.
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Ik weet dat de meeste griezelverhalen over het buitenland indianenverhalen zijn en jullie reacties bevestigen dat beeld.
We gaan zeker naar de fiets en wandelbeurs om wat info te halen.
Voor de zekerheid koop ik een dazer, kan ik die mooi eens uitproberen.
(Werkt zo'n ding ook op schoonmoeders?)

Kees Kuijper
Kees Kuijper schreef: Voor de zekerheid koop ik een dazer, kan ik die mooi eens uitproberen.
(Werkt zo'n ding ook op schoonmoeders?)
Nee, schoonmoeders horen alles maar dat ding juist niet.
Universeler is een supersoaker met ammonia: prima met honden, schoonmoeders, bedelaars etc. (het effect met geuniformeerden zal echter niet aan de verwachtingen voldoen)
:roll:
m-gineering schreef:
Carl schreef:
Michael W schreef:Heeft wel eens iemand geprobeerd om in plaats van Dazers, spuitbussen of stenen gooien een handjevol hondenbrokken te gooien naar [lastige honden]??
Ik vrees dat het in zoverre 'helpt' dat jij er misschien (zolang ze bezig zijn met die lekkernij?) vanaf bent, maar dat je ze zo wel aanleert de fietsers die na jou komen met extra enthousiasme aan te vliegen (want dan krijgen we brokken, hoera!).

Carl
het blijft een techniek met beperkingen:
Toen ik mijn door jou geciteerde bericht opschreef, dacht ik daar ook al aan! :D

Carl