Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je tent... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je tent...

131 berichten
Alweer 4 jaar oud, de Helsport Ringstind I (hier in Zwitserland):
Afbeelding

En voor wat meer luxe en zitruimte, sinds een half jaar ook de keuze uit de MSR Hubba Hubba, vuurdoop op de camping in Groesbeek:

Afbeelding
Mijn Hubba Hubba in Noorwegen, opgezet vlakbij het hoogste punt van de Rallarvegen.

Afbeelding
Ik heb een royale keuze uit onderkomens. Hier een selectie, want ik kan zo snel geen fotoke van m'n kåta (tipi-model) vinden. Klik op de foto's voor een vergroting (control- of option-klik voor nieuw tabblad).

Allereerst de meest luchtige variant, een hangmat uit Ecuador:
Afbeelding

Dan m'n trouwe Wechsel Pathfinder tijdens een wandeling door het Hoge Noorden:
Afbeelding

En diezelfde Pathfinder op 4.800 meter hoogte in de Andes (de sneeuw van die nacht is net gesmolten):
Afbeelding

Voorts nog een Helsport Pasvik, die ik tegenwoordig eigenlijk als overbodig beschouw door het bezit van m'n Moskoselkåtan Arran 5:
Afbeelding


En tenslotte m'n trouwe metgezel van de laatste jaren, de Lightwave G1 Ultra, zo'n 40 km van Odense in één van de weinige écht rustige stukken bos die ik in Denemarken tegen ben gekomen:
Afbeelding
Overnachten doe ik in een Hilleberg, Jannu en Akto.
De Akto is mijn meest geliefde tentje ooit.
Licht in gewicht en snel op te zetten.

Afbeelding
In de bossen van Tsjechië.
Afbeelding
Op de steppe in Kazachstan.
Afbeelding
Lapland.
Afbeelding
Noord Duitsland.
Afbeelding
24 uur in tentje vanwege zware regenval, Noorwegen.
Afbeelding
Onder de Olijfbomen, Zuid Spanje.

Henk

kunst en fietswerk
[moderator-modus]Er stond hier een vraag over welke tent te kiezen. Deze heb ik verplaatst naar een nieuw onderwerp, welke HIER te vinden is.[/moderator-modus]
Nou dat wordt ook een klein rijtje:

Eerste een Iglo-tentje van Perrysport, de eerste vakantie mee op en neer naar de Vogezen geweest:
Afbeelding

De jaren daarna was ik heel content met Mount Kenya van Active Leisure, totdat de ritsen slecht werden:
Afbeelding

Vanaf 2009 soms ook onder Tarp:
Afbeelding

Omdat ik voor slechtere omstandigeheden een stukje voortent wilde: Wechsel Intrepid ZG
Afbeelding

En nu vooral met de Fjallraven Skule RS2 op pad:
Afbeelding
Roald schreef:Eerste een Iglo-tentje van Perrysport, de eerste vakantie mee op en neer naar de Vogezen geweest:
Afbeelding
Zo'n soort tentje heb ik ook ooit samen met m'n broer gekocht. Is volgens mij nooit veel verder gekomen dan Lowlands en Pinkpop...
Lightwave G2 Trek in het Anti-Atlas gebergte (Marokko).

Afbeelding
Ik heb sinds April 2012 de Coleman Cobra X2. Geschikt voor twee personen maar ik zou het maar niet proberen. Ik ben 1.96 lang en een lichaamslengte van 2 meter is in mijn mening wel de max.

Tent weegt 2 kilo, en is makkelijk en snel op te zetten. Pak volume is klein en kan zo achterop de bagagedrager. Wanneer het heel de dag regent, lijkt mij het echter niet prettig om de hele dag in deze tent te zitten. Zelf nog niet meegemaakt. Prijs was daarentegen rond de 90 euro, wat deze tent voor mij op het gebied van kwaliteit-prijs verhouding een toppertje maakt!

Onderstaand een foto van de tent (niet zo een heel duidelijke foto van de tent) op Texel. Leuk wakker worden met honderden schapen op 3 meter afstand. Tent is verder meegeweest naar Duitsland, Belgie en Frankrijk. Deze zomer gaat hij mee naar Värmland in Zweden.

Afbeelding

De vlek op de tent is het resultaat van een toiletbezoek van buurman de meeuw.
op de achtergrond onze fijne (maar voor fietsen eigenlijk veel te zware) Wechsel.
Afbeelding
Ah, leuk! Als overstappers van rugzakkampeerders doen wij het met onze Marmot Twilight 2P:

Afbeelding
Onze Moonshadow Duo van Eureka in Marokko. Altijd tevreden over geweest, alleen niet echt geschikt voor slechte omstandigheden. Ook willen we wat meer ruimte dus zijn op zoek naar iets nieuws. Kan dus nog wel wat tips gebruiken, maar daar zal ik in een ander topic op terug komen.

Afbeelding
Wanneer er genoeg bomen zijn is hoog boven de grond hangen wel aangenaam. Dan is het ook niet nodig een stuk vlakke grond te vinden dat niet bezaaid is met stenen, dennenappels, planten, ... Dus dan gaat mijn Jungle Hammock van Mosquito Hammock mee:
Afbeelding

Afbeelding

In andere gevallen, of wanneer er gezelschap mee is zonder eigen tent/hangmat, geniet mijn Hilleberg Nallo 3 de voorkeur:
Afbeelding

's Morgens het vervolg van de wandelroute onderzoekend (we gaan verder naar boven, de sneeuw en mist in):
Afbeelding

Een ultralichte Tarptent of dergelijke zou er gerust nog bij mogen voor lichte zomerse tochten...
Terra Nova Solar Competition 1 op Vardøya

Afbeelding
Afbeelding

Prijs kwaliteit de beste tent die ik ooit gehad heb ;-) 6 dollar!
Afbeelding
een 25 euro gammatentje, op zo'n gezellig lege gemeente-camping, ergens vlakbij avalon, waar verder niemand komt, maar de douche het wel doet. De bijbehorende zalmkleurige fiets die ik zelf had opgebouwd, is later helaas in dijon gestolen.
Hier onze Fjällraven Akka R/S 3 in Noorwegen waar wij al enkele jaren met veel plezier mee kamperen:

Afbeelding
bert claes schreef: Prijs kwaliteit de beste tent die ik ooit gehad heb ;-) 6 dollar!
Ook voor de buren als je bloot slaapt, zoals ik :P
Leuk topic.
Mijn tentje dateert van 1977. Merk ken ik niet meer. De eerste keer dat het werd gebruikt was in augustus 1977 (denk ik...) in La Roche, Camping De l'Ourthe. Mijn zus had een gelijkaardige tent. Ouders hadden ons daar afgezet, en zouden ons een weekje later terug ophalen.
Ik was toen 16 jaar en Elvis was net dood!
Op de foto: 2009 in Yrseke (Zeeland).
Het tentje voldoet nog altijd om 's zomers erop uit tetrekken.
Wel is de instap nogal lastig, de huidige koepeltentjes zijn op dat gebied wel handiger/comfortabeler. Ook vind ik een luifel handig.
Of lijkt met de tent met het ouder worden lager dan toen ik 16 was? :-)

De fiets was een stalen Batavus Navajo.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Geen al te beste foto maar ik was allang blij dat de bevroren batterijen er eentje konden maken: m'n kleine stoere Vaude Hogan Ultralight gisteren in de zweedse sneeuw.


Afbeelding