Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ff voorstellen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ff voorstellen

Voor een bakfiets rijd de bullit fantastisch.

DHL heeft ze in de grote steden als vervoer dienst.

http://www.nieuwsbladtransport.nl/Deskt ... _False.jpg

Grote metalen bak erop en gaan!
robert-hart schreef:Drie kilo gewichtsbesparing op je racefiets maakt je op een vlakke weg 0,1 kilometer per uur sneller. Verwaarloosbaar dus.

Om toch de 24 kg te compenseren:
Laag stuur.
Laag zwaartepunt van de bagage.
Efficiënter met klikpedalen
Een goed gesmeerde derailleurversnelling.
Ik zou geen enkel probleem hebben met een fietsvakantie met een Bullitt. Ik denk er trouwens sowieso al langer over om een Bullitt te kopen (niet voor fietsvakanties), maar heb daar op dit ogenblik geen geld voor.

Maar de maatregelen die je voorstelt kunnen natuurlijk ook op een lichte fiets, dus ik zou niet durven spreken van 'compensatie'.

Bovendien speelt het gewicht misschien weinig rol als men op snelheid is en op vlak terrein rijdt, maar extra gewicht speelt een veel grotere rol bij het bergop rijden en bij (veel) stoppen en starten, vertragen en versnellen (bochtig parcours). En dan valt er weinig te compenseren met het beperken van luchtweerstand, ...

Aan de andere kant moet men gewichtsverschillen in het grote geheel van fiets + bagage + berijder zien.

Bij een heuvelachtig/bergachtig terrein zal het extra gewicht wel een relevante invloed hebben op de snelheid. Maar of dat erg is?

Renaat
IJnte1 schreef:Als slaapverblijf heb ik een North Face Rock 2, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik toch niet voor een lichtere dan wel niet stevigere tent ga (Hilleberg b.v.).
Geen ervaring met fietsvakanties, geen grote kosten doen denk ik dan.

Renaat
Revanho schreef:
IJnte1 schreef:Als slaapverblijf heb ik een North Face Rock 2, maar ik ben nog aan het twijfelen of ik toch niet voor een lichtere dan wel niet stevigere tent ga (Hilleberg b.v.).
Geen ervaring met fietsvakanties, geen grote kosten doen denk ik dan.

Renaat
Heb al een dure fiets gekocht en een goede tent kan ik altijd gebruiken! Ik kampeer wel veel, alleen niet met de fiets :)