door
Revanho » do 24 jan, 2013 21:01
erikheijn schreef:Ik was al aan het lezen geweest via ligfiets.net en daar was minder negatief geluid.
Hier is toch echt niet veel negatief geluid. Of je moet elke vorm van kritiek beschouwen als 'een negatief geluid'. Ik vind dat men hier nog behoorlijk positief reageert op een website die iets te veel suggereert de waarheid in pacht te hebben.
erikheijn schreef:
Jammer dat het weer moet gaan over hoe gevaarlijk een ligfiets is ( er vallen meer doden door auto's dan door ligfietsen)
Waar lees je dat mensen hier vinden dat ligfietsen gevaarlijk is. Het gaat er maar een paar keer over en meestal in de positieve of vragende zin. Slechts één keer wordt er gesproken over ligfietsen als zijnde gevaarlijk of gevaarlijker.
Misschien ben je zo gewoon om (al dan niet onterechte) kritiek te lezen op ligfietsen, dat je daardoor over kritiek ziet, ook als die er niet is?
erikheijn schreef:Jammer dat men denkt dat een ligfiets duur is (ja net zo duur als een fiets van Santos of idworx, of zijn die al duurder)
Het feit is nog steeds dat men voor minder geld een nieuwe bukfiets kan kopen dan een vergelijkbare (gelijkaardig afgemonteerd, van een vergelijkbare kwaliteit) nieuwe ligfiets.
Daar kunnen ook de ligfietsfabrikanten niet aan doen (kleine markt), maar is nog steeds de realiteit.
erikheijn schreef:Jammer dat vooroordelen blijven wat ze zijn......
Ik erger mij aan (voor)oordelen die voortspruiten aan een gebrek aan kennis. en heel veel mensen spreken zich dus uit over ligfietsen zonder enige ervaring.
Maar ik vind de eenzijdigheid waarmee sommige ligfietsers de ligfiets verdedigen als 'enige logische keuze' en 'zonder enige nadelen' even irritant.
Renaat