door
Wilm » di 26 apr, 2016 14:35
AndreM schreef:al kan ik niet echt terugvinden wat de werkelijke ervaringen zijn. Zouden die stalen frames stabieler zijn dan mijn aluminium MTB frame (Giant Terrago van een jaar of negen oud) waar ik overigens niet ontevreden over ben. Icm. Racktime add-it.
Op de voorvork moet ik me nog wat nader oriënteren. Denk haast dat het lastiger is iets goeds te vinden met lowrider nokjes dat geen afbreuk doet aan de geometrie. Ik wil zeker niet meer voorover zitten dan nu.
Overigens heb ik er geen hele grote haast mee. In Q2 volgend jaar willen we naar Parijs fietsen.
@werkelijke ervaringen: na semi off road in Turkije en ook twee weken off road in Kirchizie te hebben gefiets, heb ik voldoende wasboord wegen gezien om het glazuur van je tanden te trillen. De fiets houdt zich geweldig en over de keuzen van onderdelen ben ik heel tevreden. Op deze fiets zou ik ook de Great Divide in de VS hebben gereden in het najaar 2015 ware het niet dat dat door persoonlijke omstandigheden niet door ging.
Enige wijziging voor de Great Divide: andere banden Swalbe Marathon Mondial (vouw).
@voorvork: die hebben gewoon de benodigde nokjes. Meilenweit levert ook losse voorvorken maar ik weet niet of die in je oude frame passen.
@bike packing: suggestie kijk ook naar
http://www.Alpkit.com in Engeland. Ze hebben een uitgebreid assortiment en hebben een systeem waarbij ze voor een nette prijs maatwerk frame tassen kunnen leveren.
Ik zag ook je item over Rose. Ik heb Dirk de eigenaar van Meilenweit wel een horen zeggen dat hij een gekochte fiets evt ook wel over de grens in Nederland wil afleveren. Als je je comfortabel voelt om via skype / email en/of telefoon je fiets bestelling te doen, kan Meilenwet een prima optie voor je zijn. Over de fiets, hun vakmanschap ben ik nog steeds heel tevreden.