door
Yopie » di 25 dec, 2012 22:04
AB schreef:goed bezig yopie.
de slaapmat kan wel in de rugzak, samen met je eten en camelbak.
misschien een halve pvc koker onder het tentje om uitzakken te voorkomen.... of toch samen met die tentstokken een soort lattenbodem creeren.
Frametas kun je op maat laten maken, gewoon een kartonnen mal naar Revelate toesturen, kun je meteen een
voederzak bestellen
Ah, dank je wel!
Wil zelf een frametas in elkaar flansen, moet niet zo moeilijk zijn (hoop ik). De tentstokken als bodemplaatje voor de stuurtas is misschien een idee, ze zijn alleen misschien te lang, zal straks eens kijken. Bedankt voor de tips.
AB schreef: wel een stopje overbelichten in de sneeuw
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Een stopje overbelichting?
Ik heb zo'n lullig cameraatje van ooit 75euro (of waren het guldens?) dat me nooit in de steek laat, hij staat of op flitsen of niet.
En ik was er altijd tevreden mee, ja
was.
Want ik krijg vaak een nederlandse vriend met zijn onafscheidelijke camera te logeren en dan gaan we gewapend met onze camera's het bos in. Hij gaat meestal meteen plat op zijn buik liggen en rotsplantjes, vreemdsoortige boommossen en glibberige paddestoelen 'schieten'. Ik sta d'r altijd maar een beetje bij want dat kan m'n sullige camera toch niet. En vervolgens zelfde verhaal bij omgevallen bomen waarvan de wortels zeer kunstig omhoog steken, kabbelende beekjes, woeste watervallen en mooie vergezichten. Ik doe meestal wel vrolijk en enthousiast mee maar als ik later zijn foto's bekijk zijn ze toch héééél wat mooier dan die van mij. En dat vind ik steeds minder leuk worden.
Het noorderlicht, de zachtroze kleur van een zomernacht als de zon niet meer onder gaat, ik krijg het nooit mooi op een foto. Zelfs rendieren die stil op de weg staan en lijken te poseren lukt niet. Ja, gewoon een plaatje maken lukt wel. Maar niet zoals het
echt is, ik wil nl ook de dazen en horzels om die rendieren zien zwermen en de damp van de verse mest zien stomen en nu weet ik wel dat je gevoel, geur en geluid moeilijk op een foto kunt krijgen maar zou het toch graag willen.
Inplaats van sparen voor een dure Moonlander een betere camera? En me verdiepen in de geheimen van de fotografie, maar daar hebben we gelukkig gratis internet voor.
En zo droom ik weer een tijdje voort en ben ik erg offtopic.
Groeten, Yopie