Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Carradice zadeltas en drager - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Carradice zadeltas en drager

Robertjan schreef:Als ik tegenwoordig ga fietskamperen met deze fiets, is het met een Gilles Berthaud zadeltasje als stuurtas (erg klein dus). Daarnaast 2 frontrollers aan de achterdrager en een Carradice Lowsaddle Longflap (veel meer past er niet aan het zadel) op de drager. Precies voldoende voor lichtgewicht kamperen, hoewel een Carradice natuurlijk niet licht is.
Met die combinatie dan ook een paar passen over gefietst in Zwitserland (Furka en Grimsel), waarbij ik onderweg ook nog een toeristische route over een rotsachtig bospad op de Rotmoos genomen heb tussen Bruuchere en Schangnau. Wandelen was daar niet bij, dus een antwoord op je vraag kan ik niet geven.
Is die witte vittorio van jou Robertjan? Sieht gut aus, heb je daar meer foto's van?
Ja, niet veel: https://picasaweb.google.com/robertjank ... neursfiets. Bij deze een apart albumpje gemaakt van die witte fiets, al dan niet met Carradice Lowsaddle Longflap achterop de Fly.
AB schreef:
Yopie schreef:
Robertjan schreef: Als ik het goed begrijp heb je voor zo'n type opzet gekozen, maar dan minder achterop en meer voorop?:
Afbeelding
(Klik voor vergroting.)
Zal straks proberen een foto te maken. Nu sneeuwt en waait het teveel, er is al een paar decimeter gevallen en al die verse sneeuw van het dak waait nu ook nog eens vrolijk naar beneden, precies voor de schuurdeuren waar m'n fiets staat. :(
Dat wordt scheppen, maar ben bang dat zodra ik een metertje vrij heb geschept en me omdraai het er al weer ligt. :D
Heb je al eens geprobeerd om met kleine voortassen op de achterdrager lopend naast je fiets een heuvel te bestieren?
Is je vraag voor Robertjan bedoelt of wil je zeggen dat sneeuwscheppen hierbij niets is?

Scheppen vind ik zelf geen probleem, duwen wel. En tillen is het ergst.
Het probleem van sneeuwscheppen is alleen waar laat je al die sneeuw? Hier een foto van m'n schuur, schep dat maar ff weg. :wink:
Afbeelding
Yopie schreef: Heb je al eens geprobeerd om met kleine voortassen op de achterdrager lopend naast je fiets een heuvel te bestieren?
frontrollers op de achterdrager komen wat hoger te hangen, kans dat je dan minder snel met je benen tegen de zijtassen aankomt als je heuveltje op naast de fiets loopt.
M'n fiets is helaas geen Surly Moonlander of Vicious Thunderwing met een echte bierflesjesopener op het frame gelast maar ik ben er wel blij mee. Fantaseer er een frametas, warm zonnetje, 't Kebnekaise gebergte en een zeer gelukkige fietser bij!

En erg handig die sneeuw, blijft zonder standaard altijd staan.

Zadeltas zit geweldig goed en erg strak tegen de fiets.
De stuurtas zit nog niet goed, die krijgt nog spanbandjes. Het is wel moeilijk om hem op z'n plaats te houden, hij zakt steeds naar beneden zodat ik niet meer kan schakelen. Hoe ik dat moet oplossen weet ik nog niet.
Weet ook nog niet wat de handigste indeling is. De slaapzak kan ik heel goed fijnproppen en strak aansjorren in de zadelzak, dat wil ik m'n tentje niet aandoen. Dus die moet toch aan het stuur. Slaapmatjes hebben een onhandig vorm dus waar laat je die? Dacht ook aan het stuur. De frametas zal helaas wel erg klein worden, daar moet het eten in.
Tentstokken zitten prima aan het frame. Verder hoef ik de tassen overdag niet te openen dus mogen nogal onhandig vast zitten.

Maar mocht het toch niet bevallen kan ik inderdaad mn kleine Ortlieb voortassen achterop hangen. Maar het liefste niet, hoe smaller hoe beter. En lichter en ook makkelijker te tillen.
Afbeelding

Afbeelding
goed bezig yopie.
de slaapmat kan wel in de rugzak, samen met je eten en camelbak.
misschien een halve pvc koker onder het tentje om uitzakken te voorkomen.... of toch samen met die tentstokken een soort lattenbodem creeren.
Frametas kun je op maat laten maken, gewoon een kartonnen mal naar Revelate toesturen, kun je meteen een voederzak bestellen
wel een stopje overbelichten in de sneeuw ;)
AB schreef:goed bezig yopie.
de slaapmat kan wel in de rugzak, samen met je eten en camelbak.
misschien een halve pvc koker onder het tentje om uitzakken te voorkomen.... of toch samen met die tentstokken een soort lattenbodem creeren.
Frametas kun je op maat laten maken, gewoon een kartonnen mal naar Revelate toesturen, kun je meteen een voederzak bestellen
Ah, dank je wel!
Wil zelf een frametas in elkaar flansen, moet niet zo moeilijk zijn (hoop ik). De tentstokken als bodemplaatje voor de stuurtas is misschien een idee, ze zijn alleen misschien te lang, zal straks eens kijken. Bedankt voor de tips.
AB schreef: wel een stopje overbelichten in de sneeuw ;)
Een stopje overbelichting?
Ik heb zo'n lullig cameraatje van ooit 75euro (of waren het guldens?) dat me nooit in de steek laat, hij staat of op flitsen of niet. :D
En ik was er altijd tevreden mee, ja was.
Want ik krijg vaak een nederlandse vriend met zijn onafscheidelijke camera te logeren en dan gaan we gewapend met onze camera's het bos in. Hij gaat meestal meteen plat op zijn buik liggen en rotsplantjes, vreemdsoortige boommossen en glibberige paddestoelen 'schieten'. Ik sta d'r altijd maar een beetje bij want dat kan m'n sullige camera toch niet. En vervolgens zelfde verhaal bij omgevallen bomen waarvan de wortels zeer kunstig omhoog steken, kabbelende beekjes, woeste watervallen en mooie vergezichten. Ik doe meestal wel vrolijk en enthousiast mee maar als ik later zijn foto's bekijk zijn ze toch héééél wat mooier dan die van mij. En dat vind ik steeds minder leuk worden. :(
Het noorderlicht, de zachtroze kleur van een zomernacht als de zon niet meer onder gaat, ik krijg het nooit mooi op een foto. Zelfs rendieren die stil op de weg staan en lijken te poseren lukt niet. Ja, gewoon een plaatje maken lukt wel. Maar niet zoals het echt is, ik wil nl ook de dazen en horzels om die rendieren zien zwermen en de damp van de verse mest zien stomen en nu weet ik wel dat je gevoel, geur en geluid moeilijk op een foto kunt krijgen maar zou het toch graag willen.
Inplaats van sparen voor een dure Moonlander een betere camera? En me verdiepen in de geheimen van de fotografie, maar daar hebben we gelukkig gratis internet voor. :D
En zo droom ik weer een tijdje voort en ben ik erg offtopic.

Groeten, Yopie
Yopie schreef:En me verdiepen in de geheimen van de fotografie, maar daar hebben we gelukkig gratis internet voor. :D
En zo droom ik weer een tijdje voort en ben ik erg offtopic.

Groeten, Yopie
misschien is de Olympus PEN E-PM2 met de Panasonic Lumix G Vario 45-200mm f/4.0-5.6 wel iets voor je :)
Hier nog een tevreden gebruiker van Carradice.

Ik gebruik de tassen met verschillende dragers, ook de originele drager van Carradice. De beste combinatie tot nu bleek een stevige maar lichte drager van Tubus achter en een kleine drager van Velo Orange voor.

Ik gebruik ook zoveel mogelijk lichte spullen voor toeren en kamperen waardoor alles binnen de tassen past. De fiets is licht en ik hoef de tassen er niet af te halen bij in en af stappen van treinen, trappen...

Hoewel waterafstotend kun je beter een spatbord gebruiken. Een paar uur in lichte regen kan geen kwaad, maar de hele dag niet tenzij je spullen binnen goed waterdicht hebt ingepakt.

Een paar foto's:
http://tinyurl.com/bqvbdqd
Han schreef:Een paar foto's: http://tinyurl.com/bqvbdqd
Han, erg mooi die twee Super C tassen achterop!
Wel een dure voordrager die Velo Orange...

Ook leuk te lezen dat een ieder erg te spreken is over zijn/haar Carradice tas.
AB schreef: misschien is de Olympus PEN E-PM2 met de Panasonic Lumix G Vario 45-200mm f/4.0-5.6 wel iets voor je :)
En AB, je hebt me wel wakker geschud met je stopje overbelichten. :wink:
Ben bang dat ik binnenkort een paar maanden erg zuinig moet gaan doen (elke dag alleen maar uiensoep of bonenbrij eten) want waarom heb ik niet al veel eerder een echte camera gekocht? Vooral nu met die prachtige winter, zoveel mooie beelden en ik heb alleen een sullig cameraatje. :(
Yopie schreef:
Han schreef: Wel een dure voordrager die Velo Orange...

maar wel van goede kwaliteit en super licht, komende 20 jaar geen omkijken naar.

Een tip: kijk ook voor Carradice tasjes bij nieuwsgroep Carradice op Flickr.com met veel foto's wereldwijd.

succes met het kiezen