door
Henrie » za 22 dec, 2012 16:56
Als je toch met heel weinig (of geen) bagage fietst, is een Schwalbe Kojak misschien ook het proberen waard. Ik rijdt er inmiddels een half jaar op, op mijn woon/werk-fiets, en dat bevalt perfect. Zijn nog niet lek gegaan en ze zijn vrij comfortabel (in vergelijking met Durano racebanden zeker). Of ze op je Ridley passen, weet ik niet. Ze zijn er in 2 maten (volgens mij 35mm en 50mm), maar ze zijn in werkelijkheid iets smaller. De 35mm dan toch, want die heb ik op mijn fiets liggen. De 50mm-variant heb ik geen ervaring mee, maar die zal toch al niet op je fiets passen...
Het zijn wel profielloze banden, dus niet iedereen zal dat fijn vinden. Maar ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad. Laatst door de sneeuw moest ik wel goed oppassen natuurlijk, en op ijs is elke band zonder spikes kansloos natuurlijk, maar op alle andere ondergronden heb ik altijd genoeg grip. Van droog asfalt tot natte klinkers, tot zelfs een stukje onverhard. Dat stukje onverhard is overigens wel een stevige ondergrond (vastgereden zwart zand met wat grindsteentjes). Mocht je echt off-road gaan, dan heb je zeker (meer) profiel nodig...