Wij hebben ook een MacBook Air. Deze is ons op reis heel goed bevallen. Ook na bijna een jaar in een fietstas is het nog steeds een van onze favoriete reisspeeltjes.Frank schreef:Ja, ik heb er ook één en ben er ook tevreden over.
Maarten & Line
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:En, niet onbelangrijk voor reizigers, ze verbruiken véél minder stroom.Frank schreef:Volgens informatie uit het blad Computer en Techniek (nr. 11/2012) zijn SSD's minder gevoelig voor stoten, hebben ze minder koeling nodig en zullen ze minder snel kapot gaan door oververhitting.
Wij willen in Oktober een jaar gaan fietsen, twijfelen nog. MacBook air mee of toch maar een eenvoudige netbook kopen. Zijn een beetje bang dat zo'n Mac iets te opvallend, misschien een beetje patserig is? Last van gehad?Maarten & Line schreef:Wij hebben ook een MacBook Air. Deze is ons op reis heel goed bevallen. Ook na bijna een jaar in een fietstas is het nog steeds een van onze favoriete reisspeeltjes.Frank schreef:Ja, ik heb er ook één en ben er ook tevreden over.
Maarten & Line
Mijn uiteindeliljk overweging was ook idd dat je kan 3x een acer kopen voor hetzelfde prijs als een mac book. Druppel of niet het blijft een hoop geld...berger schreef: Wij willen in Oktober een jaar gaan fietsen, twijfelen nog. MacBook air mee of toch maar een eenvoudige netbook kopen. Zijn een beetje bang dat zo'n Mac iets te opvallend, misschien een beetje patserig is? Last van gehad?
En de al eerder genoemde energiezuinigheid en daarmee samenhangende verminderde warmteontwikkeling, natuurlijk.GPS Expert schreef:Het mooie van SSD is dat het tegen stoten kan terwijl deze in werking is. Wie heeft zijn laptop aanstaan tijdens fietsen?
Elke moderne harddisk heeft nergens last van in de stand uit. Kan heel veel G's en stoten aan. Het enige argument om een SSD te nemen is snelheid en werking tijdens een bumpy ride.
Ik denk dat je niet zonder meer kunt stellen dat dat voor iedereen geldt.Gebruik je de laptop alleen op de camping op schoot, dan is elke kleine laptop met normale harddisk meer dan voldoende.
Laten we wel wezen: een Mac(Book) koop je niet vanwege de lage prijs. Wat dat aangaat, valt er voor sommigen op de woordcombinatie "volwaardige Windows PC" nogal wat aan te merken. Vooral de term "volwaardig".En ja een airbook 11" is een heel mooi formaat, een iPad ook, maar een ASUS EeePC zoals de ASUS Eee PC 1025C kost maar 280 euro nieuw, daar kun je er 2 van kopen t.o.v. 1 iPad en dan heb je een volwaardige Windows PC. Niet supersnel, maar meer dan voldoende.
Sommige Apple fans hebben wel wat weg van gelovigen.Alien schreef:Laten we wel wezen: een Mac(Book) koop je niet vanwege de lage prijs. Wat dat aangaat, valt er voor sommigen op de woordcombinatie "volwaardige Windows PC" nogal wat aan te merken. Vooral de term "volwaardig".GPS Expert schreef:En ja een airbook 11" is een heel mooi formaat, een iPad ook, maar een ASUS EeePC zoals de ASUS Eee PC 1025C kost maar 280 euro nieuw, daar kun je er 2 van kopen t.o.v. 1 iPad en dan heb je een volwaardige Windows PC. Niet supersnel, maar meer dan voldoende.
't ja en je zou je kunnen afvargen in hoeverre je volwaardog nodig hebt onderweg.Peter_K schreef:Laten we wel wezen: een Mac(Book) koop je niet vanwege de lage prijs. Wat dat aangaat, valt er voor sommigen op de woordcombinatie "volwaardige Windows PC" nogal wat aan te merken. Vooral de term "volwaardig".
Sommige Apple fans hebben wel wat weg van gelovigen. "
Mocht je Linux overwegen kijk dan 's naar Ubuntu Linux, naar mijn idee snel onder de knie te krijgen als je van windows af komt, of van apple.Peter_K schreef: De spulletjes van Apple zijn toch wel erg duur, en als iemand maar een beetje technisch onderlegd is kun je met veel minder geld iets heel goeds krijgen. En dan hoeft het alternatief niet eens per sé Windows te zijn, Linux is tegenwoordig ook al voor veel meer mensen toegankelijk en is veelal gratis.
Mocht iemand denken niet met Linux te werken, dan zou dat weleens tegen kunnen vallen. Zowat ieder apparaat dat een netwerkverbinding heeft en niet verteld dat het met Windows, Apple, Android werkt, draait naar alle waarschijnlijkheid op Linux.
Denk maar aan: modems, routers, switches, NAS'en, tv's, bluray spelers, versterkers, etc. etc.
Android is ook Linux. Verder helemaal mee eens, Linux is heel fijne, betrouwbare software waarbij je zelf de baas bent over je data en je systeem. Kies een variant met de KDE4-desktopomgeving en je hebt het gebruiksvriendelijkste systeem dat ik ken.Peter_K schreef:Mocht iemand denken niet met Linux te werken, dan zou dat weleens tegen kunnen vallen. Zowat ieder apparaat dat een netwerkverbinding heeft en niet verteld dat het met Windows, Apple, Android werkt, draait naar alle waarschijnlijkheid op Linux.