Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Batavus Stadsfiets Eigenaren Gezocht! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Batavus Stadsfiets Eigenaren Gezocht!

Ik stel de volgende wijziging van het reglement voor:

Enquetes kunnen alleen geplaatst worden na goedkeuring door de methodolgische en ethische commissies van de Wereldfietser. De kwaliteit en kwantiteit van de bij de beoordelingsaanvraag meegeleverde flessen wijn zullen uitdrukkelijk bij de beoordeling betrokken worden.

Dan doet de student wel een Stapeltje en zijn wij er van af ;)
Volgens mij voegen enquêtes niet zo veel toe aan het doel van dit forum, maar in plaats van weren kunnen we ook negeren en dan is het snel afgelopen (althans bij Martin Gaus schijnt dit goed te werken :D , dus dan moet het bij enquêtes ook wel werken denk ik)
Erik Veenstra, ook ooit student geweest die mensen heeft lastig gevallen.
m-gineering schreef:Ik stel de volgende wijziging van het reglement voor:

Enquetes kunnen alleen geplaatst worden na goedkeuring door de methodolgische en ethische commissies van de Wereldfietser. De kwaliteit en kwantiteit van de bij de beoordelingsaanvraag meegeleverde flessen wijn zullen uitdrukkelijk bij de beoordeling betrokken worden.

Dan doet de student wel een Stapeltje en zijn wij er van af ;)
Haha... Dan weet ik wel wie er in die commissie wil... En dan zijn de beoordelingsvergaderingen in Kiel-Windeweer.
Op alle fora waar ik actief ben of actief was mochten geen vragenlijsten gesteld worden.
Dit vooral om het fishing en de vaak slecht in elkaar gezette vragen weg te houden.
Ik vind dit zeer handig en voorkomt veel problemen. Ik heb er niks tegen als ze er wel staan maar dan eerst wel met toestemming van een mod.
Beste mede-forumbezoekers,

Ik snap uw bezorgdheid over privacy.
Ik heb dit geprobeerd zo anoniem mogelijk te maken. Er worden ook geen contact gegevens (naam, adres, e-mail, telefoonnummers etc.) gevraagd. Er zal dus ook geen contact met u worden gezocht na het invullen van deze enquete. Zoals vermeld zullen de gegevens ook alleen voor dit onderzoek gebruikt worden.

De vragen zijn gebaseerd op factoren die wij zullen analyseren om zo een beeld te krijgen van wie de klant van de Batavus stadsfiets / citybike is en om achter de percepties van de klant te komen.

Zoals aangegeven kunt u voor vragen mailen naar s1700510@student.rug.nl. s1700510 is het toegewezen studentnummer van de Rijksuniversiteit. U kunt ook mailen naar s.i.steevensz@student.rug.nl. Het is allebei hetzelfde account. Posten op het forum kan natuurlijk ook (mocht u bezorgt zijn om uw contactgegevens).

M.v.g.

S. Steevensz
ik heb er niet zo'n moeite mee.

al zou ik graag enige screening op legimiteit en inhoudelijke kwaliteit voor plaatsing op het forum zien.

walter

ik kan vraag 3 niet naar eer en geweten invullen trouwens :)
Walter M schreef: al zou ik graag enige screening op legimiteit en inhoudelijke kwaliteit voor plaatsing op het forum zien.
Walter,

Als moderator vraag ik me dan meteen af hoe we dit zouden moeten doen? Wanneer is een vragenlijst legitiem? Welke criteria moeten we daar aan hangen? Er ontstaat altijd discussie als de ene wel en de andere niet geweigerd wordt. Vandaar dat ik zoiets heb van alles of niets. Daarnaast zijn de enquête vragers vaak maar één keer op ons forum en daarna zie je ze nooit weer. Terwijl het toch ook de bedoeling is dat we elkaar helpen.

Dit is overigens niet anders met gewone posts. Voor wie het niet weet; de eerste posting moet altijd door een moderator goedgekeurd worden. Zo vissen we er spammers tussenuit. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik regelmatig eerste posts tegen kom waarbij ik denk 'wat voegt dit nu toe aan het forum?'. Toch laat ik die meestal toe want die persoon kan bij een volgende post misschien wel een gouden tip hebben.

Is wel off-topic maar om de context te bewaren heb ik hem toch hier even gezet.
Dit is in elk geval een serieuzere enquete dan we vaak tegenkomen. De poster komt ook nog eens netjes terug met een reactie, en dat ook nog in keurig Nederlands. Dat laatste ontbreekt er immers ook vaak nog aan. Ons probleem is natuurlijk dat er zoveel luie enquetes op ons afkomen, en dat we niet zo veel van Batavus vinden en willen vinden.
Wim
S.Stee schreef: De vragen zijn gebaseerd op factoren die wij zullen analyseren om zo een beeld te krijgen van wie de klant van de Batavus stadsfiets / citybike is en om achter de percepties van de klant te komen.
Ik denk persoonlijk dat je hier op het verkeerde forum zit !!
Je moet bij Fietsen123 zijn enzo :wink:
HansvanderVeeke schreef: Als moderator vraag ik me dan meteen af hoe we dit zouden moeten doen? Wanneer is een vragenlijst legitiem? Welke criteria moeten we daar aan hangen? Er ontstaat altijd discussie als de ene wel en de andere niet geweigerd wordt.
Dat heet macht. Maar er gebruik van. De ouders, oppassers, kleuterleiders, onderwijzers, leraren, schoolhoofden en clubleiders van de kloothommels die de grensrechter hebben doodgeschopt hadden ook van hun macht tot correctie gebruik moeten maken in plaats van zich af te vragen of zij het wel waren om iets te doen.
Leon

P.s. Ik wil wel afdelingshoofd van de etisch commissie-zuid worden. :wink:
Leon schreef:
HansvanderVeeke schreef: Als moderator vraag ik me dan meteen af hoe we dit zouden moeten doen? Wanneer is een vragenlijst legitiem? Welke criteria moeten we daar aan hangen? Er ontstaat altijd discussie als de ene wel en de andere niet geweigerd wordt.
Dat heet macht. Maar er gebruik van. De ouders, oppassers, kleuterleiders, onderwijzers, leraren, schoolhoofden en clubleiders van de kloothommels die de grensrechter hebben doodgeschopt hadden ook van hun macht tot correctie gebruik moeten maken in plaats van zich af te vragen of zij het wel waren om iets te doen.
Leon
Even los van het feit dat ik de vergelijking wat scheef vindt, is het ook nog zo dat er een dunne lijn zit tussen machtsgebruik en machtsmisbruik. Om niet in de tweede te vervallen ben ik er voorzichtig in het gebruik ervan en probeer altijd een gezamenlijke oplossing te vinden :?
HansvanderVeeke schreef:Even los van het feit dat ik de vergelijking wat scheef vindt, is het ook nog zo dat er een dunne lijn zit tussen machtsgebruik en machtsmisbruik. Om niet in de tweede te vervallen ben ik er voorzichtig in het gebruik ervan en probeer altijd een gezamenlijke oplossing te vinden :?
'Altijd' zal in jouw geval gelukkig gechargeerd zijn, maar áltijd proberen een gezamenlijke oplossing te vinden vind ik een te gemakkelijke manier om geen beslissingen te hoeven nemen. Het niet nemen van beslissingen is immers zelf ook een beslissing en kan net zo goed schadelijk zijn.
Gelukkig is dit forum een van de betere en heeft het de tand des tijds al goed weten te doorstaan, uiteraard dankzij beheerders en moderators. Waarvoor hulde!

Waar het over ging: ik ben van mening dat veel enquetes me het hemd van het lijf vragen. Voor kwaadwillende zwendeaars is het heel eenvoudig om met meerdere enquetes gegevens aan elkaar te koppelen behulp van de IP-nummers waar de ingevulde enquetes vandaan komen. Later hoef je maar een al dan niet legale bron van aan persoonsgegevens gekoppelde ip-nummers te gebruiken en de rapen zijn gaar: dan heb je bv een mooie lijst van adressen waar dieven een Idworx in het schuurtje zullen aantreffen van minder dan 2 jaar oud.

Leon
nvt
Niet zo druk over maken. Het zijn er niet zo heel veel. Studenten moeten ook leren en opsluiten binnen een gebouw in de hoop dat dan niemand last heeft van dat leren is niet realistisch. Lesauto's rijden soms ook lelijk in de weg. De feedback van het forum is behulpzaam bij leerproces. Als je er aan ergert, probeer dan het betreffende draadje niet te openen.

Meestal staat er bij dat het gaat om een opdracht van school / universiteit. Feedback zit er dan niet in. Dat weet dan ook.
SjirkM schreef:Niet zo druk over maken.
Misschien helpt het al als in de titel aangekondigd moet worden dat het om een enquete gaat. Nu is het alsof er eigenaren van een Batavus stadsfiets worden gezocht, en dat is niet echt zo.
Leon
Leon schreef:Misschien helpt het al als in de titel aangekondigd moet worden dat het om een enquete gaat. Nu is het alsof er eigenaren van een Batavus stadsfiets worden gezocht, en dat is niet echt zo.
Leon
Dit is een goede suggestie en ook al moderator goed uit te voeren. Als we het ding goedkeuren, dan kunnen we meteen de titel aanpassen en bv beginnen met 'Enquête'. Dan kun je als lezer meteen beslissen of je wilt kijken of niet.
SjirkM schreef:Niet zo druk over maken. Het zijn er niet zo heel veel. Studenten moeten ook leren en opsluiten binnen een gebouw in de hoop dat dan niemand last heeft van dat leren is niet realistisch. Lesauto's rijden soms ook lelijk in de weg. De feedback van het forum is behulpzaam bij leerproces. Als je er aan ergert, probeer dan het betreffende draadje niet te openen.

Meestal staat er bij dat het gaat om een opdracht van school / universiteit. Feedback zit er dan niet in. Dat weet dan ook.
Wel openen maar de software zo ontwikkelen dat je kan bladeren zodoende weet je waar het om gaat. Interessant invullen. Aan de de teller is te zien zoveel geopend en niemand heeft er iets ingevuld. :oops:
In heel veel van die enquetes kan ik mijn ei niet kwijt.
HansvanderVeeke schreef: Als we het ding goedkeuren, dan kunnen we meteen de titel aanpassen en bv beginnen met 'Enquête'. Dan kun je als lezer meteen beslissen of je wilt kijken of niet.
En dan gelijk een slotje erop zodat hij niet gebumd kan worden en na een paar dagen uit het zicht is verdwenen :wink:
Ik ben altijd vrij meegaand en begin met invullen. Maar als ze dan gaan vragen hoeveel ik verdien en wat voor opleiding ik heb....
S.Stee schreef:Posten op het forum kan natuurlijk ook (mocht u bezorgt zijn om uw contactgegevens).
Ik vind het wel een beetje vreemd dat als je op 'verder' klikt, de enquete ineens al verzonden is/wordt. Nu heb ik iets ingevuld wat helemaal niet naar waarheid is (gewoon omdat ik het vervolg van de enquete wilde zien), al was het maar omdat ik geen Batavus (meer) heb. Dus of je veel aan de resultaten van je enquete hebt, weet ik niet. Misschien moet je dat knopje 'verder' veranderen in 'opsturen' o.i.d...