Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

x

Grappig of triest eigenlijk.
Mijn santos had voor en achter lekkende magura's
Ook mijn voor dynamo is niet helemaal oké.hij piept bij warm weer.
De snaar stond te slap
En die montage pasta is inderdaad wel erg ruim opgesmeerd.
Dat zou je toch niet verwachten bij een dergelijke dure fiets!
Ik heb nog wel meer op en aanmerkingen maar laat ik het topic niet vervuilen ;)
wakkeropdefiets schreef:.

Die fiets moet morgen toch terug met 15 aflever kritiekpunten.


Groet
De commnunicatie loopt vast beter als je nog even het verschil tussen crank en trapper opzoekt :roll:

x

x

x

x
wakkeropdefiets schreef:Afbeelding
Dat wordt leuk. Gegalvaniseerd staal met de scherpe kant tegen een aluminium stuk met een zwart laagje. Wat denk je dat er gaan gebeuren?
Leon
Leon schreef:
wakkeropdefiets schreef:Afbeelding
Dat wordt leuk. Gegalvaniseerd staal met de scherpe kant tegen een aluminium stuk met een zwart laagje. Wat denk je dat er gaan gebeuren?
Al is gebeurd, zo te zien (voorkant crank, ongeveer halverwege).

Carl

x

x
Ja hoor, bij de winkel al. Toen ik nog gewoon dacht even de fiets mee naar huis te nemen.

Ik denk dat ik morgen bij santos maar eens ga kijken naar een gewone trapper.
Crank bedoel je?

x

x
Deze twinny load is niet geschikt voor deze moderne cranks. Ik heb er een voor je liggen die wel past. Mag je voor niks ophalen. Alleen geleide-beugel voor op de trekhaak heb ik niet meer.
Afbeelding

x

x

x

x
wakkeropdefiets schreef:. Mijn alu ramen op een ijzeren boot zijn na 12 jaar nog als nieuw en het ijzer er onder ook.
Waarom dat niet gewoon bij fietsen gebeurt is mij een raadsel
Eh, er zitten geen ramen in een fiets?

Toelichting: die ramen hoeven er alleen maar niet uit te vallen. Bij een fiets draai je de bouten harder aan en zou de kunststof er tussen uit geknepen worden

x

x
wakkeropdefiets schreef: Er zijn veel klachten over corrosievorming dus wordt het toch eens tijd dat ze bij de bron dat gaan voorkomen?
Helemaal mee eens. Stalen frame, rvs boutjes. :D :D :D ;-)

x

x
De meeste fietsen worden gelukkig niet op volle zee ingezet en het aantal probleemgevallen op dit forum loopt dan ook nog niet heel erg storm.
We hebben in de wiki een officieel plaatje over hoe wat heet:
Afbeelding
Leon
Leon schreef: We hebben in de wiki een officieel plaatje over hoe wat heet:

Leon
'maar tussen metaal en rvs'

nou nog een plaatje materiaalkunde :D

x

x
Ik snap alleen niet goed hoe je iets met die nylon busjes/ringetjes wil gaan doen. Ga je nu alleen tussen het contactoppervlak van nokje en boutkop een ringetje doen? Daarmee blijft het schroefdraad toch nog steeds contact maken?

Of begrijp ik dat je door hora scheepsramen je fiets onder handen laat nemen?