door
Henrie » vr 30 nov, 2012 23:11
multiwgb schreef:Daar heb je weer zoiets. Zou dit probleem merk gebonden kunnen zijn. Nu je erover begint, daar had ik ook last van. De laatste jaren niet meer. Ik fiets heel vaak zonder ondershirt maar dit probleem is bij mij vanzelf opgelost. Ik heb die broek nog even aangetrokken en de bretels lopen ook over de tepels.
Ik denk zeker dat het merk- of typegebonden is. Ik heb zelf 2 fietsbroeken, 1 relatief goedkope van Agu, en een vrij dure van Craft (en nog een winterbroek met windstopper, maar daarbij heb ik nooit last van geschuurde tepels, want dan draag ik altijd een ondershirt). Die Agu heeft precies bij de tepels een stiknaad, dwars over de schouderband. Ook het materiaal van de schouderbanden is anders dan bij de Craft. Bij de Agu is het namelijk gelijk aan het materiaal van de broek, terwijl er bij de Craft een ander soort, zachtere, meer open stof is gebruikt. Ik denk dat vooral de stiknaad funest is (en een domme ontwerpfout bovendien), maar het soort stof maakt ook wel verschil...
Bij hardloopshirts heb ik het vooral als het een niet/weinig meerekkend shirt is. Die gaan bij mij altijd schuren. En opgedrukte plaatjes (of nog erger: geborduurde plaatjes) helpen ook niet mee. Die zorgen voor extra gewicht, wat juist bij hardlopen ervoor zorgt dat het shirt meer op een neer gaat bewegen. En het maakt de stof ook stugger...
Ik heb een inmiddels al vrij oud hardloopshirt van Craft dat ik nog altijd mijn fijnste shirt vind. Samen met een mouwloos hemd van Erima, dat wat stof betreft veel op dat Craft-shirt lijkt. Verder heb ik vooral shirts die ik gekregen heb bij wedstrijden. Daar is eigenlijk altijd wel wat mee. De ene is gemaakt van te zware stof, waardoor ie veel zweet vasthoudt, de ander is weinig zweet doorlatend, waardoor hij constant nat aanvoelt (heel smerig gevoel is dat), weer een ander schuurt enorm vanwege een opdruk op de voorkant, en nog een andere is van niet rekkende stof, waardoor hij knelt rond de borstkas (terwijl een maat groter te groot aanvoelde)...
Uiteindelijk kom ik wat sportkleding betreft vaak weer uit op Craft. Er zullen ook best andere merken zijn die goede kleding maken (bijvoorbeeld dat hemd van Erima is ook prima (no pun intended)), maar er zijn ook veel merken (ook grote name) waar ik meestal niet mee uit de voeten kan...