Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wëlk geld/cheques mee? Vietnam, Laos, Thailand, Cambodja - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wëlk geld/cheques mee? Vietnam, Laos, Thailand, Cambodja

Maarten, uit nieuwsgierigheid: je lief heeft 5 tassen. Hebben jullie dan gekampeerd in die regionen?

(was zelf van plan met 2 grote achtertassen te gaan, zonder tent)
Janneke V schreef:Maarten, uit nieuwsgierigheid: je lief heeft 5 tassen. Hebben jullie dan gekampeerd in die regionen?

(was zelf van plan met 2 grote achtertassen te gaan, zonder tent)
Volgens mij heeft ze daar nog maar vier tassen want we hebben de tent vanuit Nanning (China) naar huis gestuurd. In Noord-Vietnam hadden we eigenlijk meteen spijt van het feit dat we de tent naar huis hadden gestuurd want we zagen overal prachtige kampeerplekjes. Dit in tegenstelling tot China wat toch behoorlijk volgebouwd is.

Op de route van Dien Bien Phu naar Muang Khua vind je trouwens precies op een dagafstand een paar guesthouses in een klein plaatsje bij een rivier. (Waar nu blijkbaar een pontje is ingezet. Wij moesten de rivier doorwaden.) Er is ook een soort buurthuis waar je wat kan eten terwijl de lokale bevolking dronken wordt en soaps kijkt. :)
Ik tel stuurtassen ook mee :)

Nou geef je mee aanvechtingen om toch een tent mee te nemen.

Zucht. En ik maar denken dat ik eruit was :)

Wat is voor jou een dagafstand, als die is begonnen met die 35-40 km superslechte weg van DBP naar de grens?
Volgens Google maps is het 104 kmk van DBP naar Muang Khua.
Kamperen vinden ze hier in Laos maar vreemd. Je kunt in geval van nood altijd de bus nemen. Ook tussen Pak Mong en Luang Prabang (112 km) zijn nu guesthouses en restaurants.

Groetjes uit Luang Prabang, dat nu echt een toeristen heksenketel geworden is.

Bert