Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Claxon ? of Fietsbel ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Claxon ? of Fietsbel ?

EnriceV schreef:
grundig schreef:
gebruik ik de combinatie achterwiel-asfalt om een hoge fluittoon te genereren
Schiet lekker op.. is je snelheid er ook uit.. :|
gewicht op het voorwiel plaatsen, kost hoogstens enkele km/u. Maar zoals gezegd ontwijk ik liever dan mensen te waarschuwen. In bepaalde regio's van Antwerpen wonen bepaalde religieuze bevolkingsgroepen die na bepaalde bijeenkomsten er een gewoonte van maken om over het fietspad te zwalpen of er praatjes te staan maken. Dat is eigenlijk vrijwel het enige moment dat ik waarschuwingsgeluid nodig heb.
Werkt zeker ook prima in de sneeuw en regen...?
Wimmert schreef:http://youtu.be/2kDORB3vR8s

deze wil ik!
Whahaha! Schitterend! Werkt voornamelijk goed bij mensen met wat overgewicht, afgaand op de video.
:lol: :lol: :lol: Niet helemaal gezien 10 minuten is wel erg lang.
Inderdaad overgewicht, gaat sommige landen nog een paar centen kosten.
Hallo Allemaal,

Hartelijk dank voor jullie reacties !!

Ik denk dat ik toch maar voor een bel ga.
Maar ik zal het nog ff bekijken, ik neem alle adviezen in overweging.

Grt Stefan
Ik gebruik altijd dit soort types:
http://hollandbikeshop.com/fietsonderde ... el-zilver/

Geeft een erg fel geluid. Op de ATB klapper ik altijd met de remmen. Daar vind ik een bel niet prettig.
Om mensen beter te waarschuwen heb ik een paar dagen een toeter op mijn fiets gehad. Waarom zo kort?
Ik toeterde voor een groepje fietsers (4 naast elkaar over de hele weg). Ik reed wel vlot, het snelheidsverschil tussen mij en het groepje fietsers lag vrij hoog (mijn fout) Dus die kerels kijken achterom om te zien wat dat vreemde geluid maakt, ze zwalpen bijgevolg over de weg en maken onzeker wat plaats. Maar de buitenste kerel keek nogmaals naar achter en week opnieuw uit naar links (dit was niet zijn bedoeling, kwam puur door het naar achteren kijken) en ik knalde er volle vaart tegenaan.

Wat ik wil zeggen, zo'n speciaal geluidje leidt mensen af. Een bekend geluid zoals een fietsbel niet.

Een standaard fietsbel is nog steeds de beste oplossing. Als ze dat niet horen dan heb ik nog een stem.
Als ze dat niet horen dan heb ik nog een stem.
idd. Heb het ook jaren zonder gedaan en bijkans het geluid van een fiets- of deurbel nabootsen gaf meestal aardige reacties :)

Zie de toegevoegde waarde van zo'n luxe claxon dan ook absoluut niet..
Ik heb jarenlang beide gehad, bel en luchthoorn. De hoorn heb ik in Nederland slechts een enkele keer gebruikt, en zeker niet bij fietsers, want je jaagt mensen inderdaad de stuipen op het lijf, maar bij auto's soms wel. In het buitenland vond ik het wel een prettig idee dat je over een even hard geluid beschikt als auto's.

Christiaan
In het buitenland vind ik het vooral belangrijk dat je minimaal 1 meter uit de berm fietst opdat je altijd ruimte houdt om opzij te kunnen..
OK, wat dat met een toeter te maken heeft week ook nie zo gauw.. 8)
grundig schreef:In het buitenland vind ik het vooral belangrijk dat je minimaal 1 meter uit de berm fietst opdat je altijd ruimte houdt om opzij te kunnen..
OK, wat dat met een toeter te maken heeft week ook nie zo gauw.. 8)
Misschien dat je fiets automatisch kan gaan toeteren als je binnen die meter komt. LDWS: Lane Departure Warning System 8) !
Vanochtend fietste ik terug (nachtdienst gehad, moet nodig naar bed) op mijn omastadsfiets uit werk en voor mij reed vader met bakfiets, kind erin en zoonlief van ong 5 op fietsje ernaast, zelffietsende zoon riep, TOETOEOET TOETOEOET :D , geweldig vind ik dat
enne, offtopic, er fietst rond die tijd ook een mevrouw op een santos, blauw met rohloff, mij voorbij.....
Ik zou het trouwens bij een bel houden, geen claxon, beetje te heftig
Pman schreef:
grundig schreef:dees bedoelde je?

Afbeelding
Precies die, er is ook nog een amerikaan die ze verkoopt, alleen de verzendkosten ($35,-) die ze daar rekenen prijzen dezelfde? bel voor ons uit de markt.
Messing, koper, hout, …

.tsooJ
Alien schreef: Messing, koper, hout, …

.tsooJ
Die zijn dan wel origineel maar voor dat geld heb ik er 2 en houdt ik nog geld over.

Peter
voor dat geld heb ik er 2
Wellicht, als dat je argument is..
Wanneer het om 'klankkleur' gaat aan de andere kant.. 8)
grundig schreef:
voor dat geld heb ik er 2
Wellicht, als dat je argument is..
Wanneer het om 'klankkleur' gaat aan de andere kant.. 8)
Ik kan helaas geen geluid uploaden, maar deze klinkt duidelijk beter dan wat je gewend bent, in eerste instantie was ik niet op zoek naar de goedkoopste, wel naar degene die ze voor zo min mogelijk mijn kant op wilde sturen. De Duitsers had ik nog niet gevonden, en had ik dan waarschijnlijk overgeslagen. Voor 18€ was ik klaar en heb nu dus 2 bellen (voor 2 fietsen)

Peter