Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een newcomer...A-rival Teasi One - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Weer een newcomer...A-rival Teasi One

Nee Frank enkel op de fiets en een sporadische keer om te wandelen.
In de auto zit een aftands tomtom die het overigens nog uitstekend doet.

mvg
In dat geval zou ik de CityNavigator er niet bijkopen.
Kijk ook even in het nieuwe nummer van OpPad daar worden 10 GPS-en voor zowel wandelaars als fietsers aan de tand gevoeld.
Frits
Dag Frits,

Ik heb de test gelezen en deze Teasi One staat er niet bij helaas.
Het lijkt me dat voor een recreatieve-vakantiefietser de Etrex 20(of30) zowat de beste is. Zeker als je de prijs bekijkt.
Garmin heeft dan nog het voordeel dat er heel wat kaartmateriaal voorhanden is, naargelang je gebruiksdoel.
De Teasi is enkel bruikbaar met de bijgeleverde OSM als ik alles een beetje goed begrijp?
Dus geen OpenFietsMap?

"Piept" de Etrex bij een te nemen afslag? Lijkt me handig. Teasi doet dit wel.

De 62(s) valt af, ik vind die te duur.
Voor zowat dezelfde prijs is er dus de Teasi One en de Etrex20.

Gebruikswensen:
navigatie tijdens fietstochten/reizen (binnen de ons omliggende landen)
routeerbaar
navigatie naar adres of plaats (de Teasi kan dit geloof ik)
de sportmodellen interesseren me niet, ben geen sportfietser.

mvg
de eTrex piept bij een route, niet bij een track!

routeerbaar is geheel afhankelijk van de kwaliteit van de kaart en als je een tocht van iemand wilt volgen die over paden gaat die niet op in de kaart staan, of niet goed aansluiten, dan valt je route letterlijk in het water.

Dan stap je over naar een track, maar dan piept de eTrex niet meer, de Teasi volgens mij wel wat ik er van hoor/lees.

OSM is helemaal zo slecht niet, het is zelfs de meest up to date kaartbron die er bestaan. En daar kun je zelf aan meedoen om het te verbeteren. Ga je door een gebied wat niet zo goed gedekt is, ja, dan kan dat lastig zijn, maar zeker niet onoverkomelijk. De GPS is tenslotte een extra hulpmiddel, naast de wegbewijzing, papierenkaart en kompas, zeker niet zomaar een wondermiddel wat al het andere overbodig maakt.

En in OSM zit alles voor elke activiteit, OpenFietsMap is ook OSM, alleen met een andere presentatie en extra instellingen om bepaalde wegen geheel uit te schakelen. Maar in basis nog steeds OSM!
Track kun je vergelijken met een ingetekende lijn op een papieren kaart?
Als je ervan afwijkt, zoek het verder maar uit?

Mijn papieren kaartmateriaal die me tot nu toe overal bracht waar ik zijn moest zou ik zeker nooit thuis laten!

Als ik diverse forums overloop ivm onderwerpen ivm GPS, dan is het toch een heel gedoe soms.

Op een tomtom in de auto na, ken ik er helemaal niks van. Een gebruiksvriendelijktoestelletje is dan wat ik voor ogen heb.
Dan lijkt de Teasi het te halen.

Basecamp staat ondertussen wel op mijn pc, alsook de OFM BeNeLux (mooie kaart overigens!).
Daar heb ik al wat mee zitten oefenen en ja het lukt wel!

mvg
Review met een koop button er naast en dan is dit je eerste post op het forum?
Ik zeg spam!
Voor 262,- koop je een Garmin GpsMap 62s (ex-demo) op dit moment nieuw in de winkel.
Hier ook de nodige praktijk ervaringen:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=51579
Ja leuk ding jammer dat er niet een volwaardige desktop applicatie bij zit zoals basecamp.
Dat een apparaat de weg kan vertellen is mooi.
Maar echt plannen, vergelijken van routes, waypoints zetten dat soort dingen is toch wel fijn op een computer als op een apparaat.

Dat zijn mijn overwegingen bij aanschaf :)
Basecamp is gratis en de Teasi kan met gpx-bestanden werken, dus je zou dat programma kunnen gebruiken. :wink:
Dan is het een optie!

gr.
Basecamp is gratis en de Teasi kan met gpx-bestanden werken, dus je zou dat programma kunnen gebruiken. :wink:
Moet kunnen! Tenzij er een of andere codering in zit waardoor enkel Garmin toestellen kunnen werken met dit programma?

Basecamp heb ik op mijn pc gezet, in afwachting van aankoop gps.

Maar:
De in ander topic hier op het forum gemelde problemen na update bij de Etrex (20) doen me de zin ontnemen om een Garmin aan te schaffen.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 21&t=19609
Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik ook een teasi one. Ik was op tijd bij de Aldi :wink:
Over de eenvoud hoef ik niet uit te breiden. Klopt en is een verademing vergeleken met de Garmin.

Het lijkt er ook op dat opname functie (track-log) elke seconde schrijft. Bij Garmin moet je dat echt instellen. Fijn voor geotagging van foto's.

Maar nu de minpunten:
- Geen andere landen mogelijk dan die 27 aangeboden door a-rival
- Niet zichtbaar wat de afwijking is
- Niet vergeten de opname van je fietstocht te starten als je de tracklog wil gebruiken om te laten zien waar je bent geweest.

Al met al kan je er geen buil aan vallen, maar ervaren mensen die willen klooien/spelen/werken met verschillende kaarten zoals met Garmin mogelijk is, zullen het minder leuk vinden.
Wel is het beperkte aanbod van kaarten (alleen Europa) een dik nadeel voor mensen die het iets verderop zoeken. Volgens de site van teasi-one-kopen.nl (van Fietsonderdelen Online) zou het al enkele maanden mogelijk moeten zijn om zelf kaarten van OSM er op te zetten. Ik kan echter nergens een beschrijving vinden hierover.... Komt dat misschien met firmware 2.0?

Ik wacht de updates af en test nog even lekker door 8)
GPS Expert schreef:
mapel63 schreef:Dinsdag 8-1 begint in Las Vegas de CES...Garmin heeft al voorzichtige hint's gegeven ten aanzien van een mogelijke nieuw(e) outdoor-model(len).
Mss nog even wachten....
De "dure" Oregon 600 en voordat ik die zou kopen, zou ik wachten totdat de teller ongeveer richting 01-2014 staat.

De teasi is eenvoudig, en de handleiding is vrij duidelijk, geen te veel aan fratsen zoals OpenFietskaarten, maar gewoon standaard goede OSM kaarten (daar zitten ook fietspaden in, toch?) En als ik even kijk naar wat iemand op mij Facebook schrijft, laden van een track is zo gepiept en je krijg zelfs aanwijzingen onderweg.

Dit track/spoor laden + aanwijzingen is iets wat in geen moderne Garmin meer aanwezig zit.

Een toestel van aanzetten, tocht laden en fietsen.

Hallo recent heb ik een Teasi one aangeschaft maar het uploaden van routes wil niet lukken. Er was al een map imported Trips aanwezig maar als ik een GPX route wil importeren lukt dit niet.

Mogelijk kun je me een tip geven.

alvast bedankt

Ad