Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Buitenband vervangen of niet? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Buitenband vervangen of niet?

Pedalero schreef:Als je dan toch bezig bent: schuif je voorband door naar het achterwiel en leg om het voorwiel een nieuwe band. Is die weer helemaal puik, onaangedaan door evt. ouderdomsverschijnselen, etc. Ik heb namelijk geleerd dat de beste band om het voorwiel moet liggen.
Bij mij gaat de voorband naar achteren als de achterband versleten is, en dan een nieuwe voorband erop.

Achterband slijt sneller, en veel ongelijkmatiger (meer in 't midden), dus zo rijd je je banden maximaal op (hier komen mijn Zeeuwse roots om de hoek kijken).

Met de voorband neem ik geen enkel risico. Moet er niet aan denken dat daar wat mee misgaat tijdens een afdaling. (Achterband liever ook niet, natuurlijk, maar een klappende voorband bij zeventig urenkilometers? Brrrr!)

.tsooJ
Hans, je slaat de spijker op zijn kop. Er zijn in dit segment geen slechte banden, maar wel verschillende banden. Het kunstje is de band te vinden die past bij je gebruik. Dus geen Pasela op een wereldreis, en geen XR voor een tochtje op de Veluwe. Ik denk dat je die Big Apples heel fijn gaat vinden voor jullie gebruik.
Veel fietsplezier,
Wim