Nadeel is dat je bij vorst/sneeuw dorst gaat krijgen.
Probeer maar eens met handschoenen aan, stijf bevroren bandjes los te peuteren. Dan rollen de vloekwoorden vanzelf uit je mond.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb al heel wat keren mijn aloude Topeakhouder gebruikt met een 1,5 liter petfles over vaak slechte wegen maar nog nooit problemen gehad met de houder, de fles of de boutjes. Wel zet ik de bovenkant van de fles altijd klem met een postelastiek, want rammelen door speling is funest.HansvanderVeeke schreef:Pman,
Dank voor de link en de foto's,
Ik heb nu een pet-fles houder voor een grote fles water. Voor de koffie en thee onderweg. Deze zou meer mogelijkheden geven maar ik heb maar 2 boutjes. Dus ik denk dat ik hem niet stevig genoeg kan monteren.
Het blijft een aardig idee.
Ik heb deze flessenhouder inmiddels uitgebreid getest en hij bevalt me erg goed! 2L-flessen passen perfect en blijven erg strak zitten. Ook offroad stuiterend blijft alles goed op z'n plek zitten.Pman schreef:Voor plaatjes zie http://www.sintchristophorus.nl/multifu ... #more-3078
Dat is inderdaad een nadeel van een sloping frame. Ik zat het te vergelijken met mijn mountainbike en die heeft inderdaad een (behoorlijk) sloping frame:Leon schreef:Ja dat sloping gedoe heeft ook wel nadelen. In onderstaand frame passen een pomp, een 1,5 liter fles, een 0,75 l-bidon en een 0,5 l-bidon. Ik heb ook wel fietsen gezien met 2 x een 1,5 literfles.Henrie schreef:Of hebben jullie gewoon allemaal hele grote frames?
Daar ga ik dan inderdaad niet goed op passen. Ik ben ongeveer 1,77m. Mijn mountainbike is dus 18", mijn racefiets 56cm en mijn stadsfiets zelfs maar 54. En de racefiets had eventueel ook een slagje kleiner gekund, denk ik, maar die was destijds niet leverbaar...Leon schreef:Dit is een 28", 61 cm frame, lengte geschikt voor een lichaamslengte van ca. 180 à 195 cm.
Leon
HansB schreef:Overigens lijkt de houder van Santos mij niet zo prettig, vooral wanneer je een wat minder dikke fles gebruikt houdt je een enorm eind flapperend en tikkend stuk band over.
Als je op maat geknipte toeclip-riempjes en gespjes gebruikt, dan kan je iedere fles strak genoeg inklemmen. Te lange bandjes vouw je door de oogjes en dan zullen ze niet klapperen. Het werkte perfect met een 1L fles port!Lasse schreef:Die Santos houder, geen problemen gehad met spanbandjes die langzaam los komen of te weinig grip bieden op de fles? En hoe breekbaar en UV gevoelig is die kunststof? Op eerste zicht lijkt het concept van de Bikebuddy mij duurzamer.
Ik ben 1m71 en heb een AvaghonSeries, 26", framemaat 52; met zijn aflopende bovenbuis een zodanige maat dat onverstandige mensen in mijn bijzijn durven te zeggen dat het eruitziet als een kinderfiets. Toch past er best een PET-fleshouder op de onderbuis.Henrie schreef: Ik ben ongeveer 1,77m. Mijn mountainbike is dus 18", mijn racefiets 56cm en mijn stadsfiets zelfs maar 54.