Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets voor woonwerk verkeer plus enkele keer iets langer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fiets voor woonwerk verkeer plus enkele keer iets langer

hmm, ik ga morgen nog maar eens langs met deze nieuw verworven kennis :)
en desnoods laat ik de OR er eens naar kijken.
klaas1976 schreef:hmm, ik ga morgen nog maar eens langs met deze nieuw verworven kennis :)
en desnoods laat ik de OR er eens naar kijken.
Kijk ook hier eens: Belastingdienst
even een leuke vergelijking
net even 11 km gefietst met een tijd van 36 minuten waarvan grotendeels tegen de wind.
gemiddeld van 18.7 km/h met een top van 25 km/h
nadien met de motor dezelfde route.
11 km in 13 minuten met een top van 170 hahahaha
klaas1976 schreef:even een leuke vergelijking
net even 11 km gefietst met een tijd van 36 minuten waarvan grotendeels tegen de wind.
gemiddeld van 18.7 km/h met een top van 25 km/h
nadien met de motor dezelfde route.
11 km in 13 minuten met een top van 170 hahahaha
Ene Bradley Wiggins reed de tijdrit op de Olympische Spelen gemiddeld sneller dan jij dat stukje op de motor :D En het was nog 4x zo ver ook: 44km in 50:39,5. Gemiddeld 52,11km/h :shock: :P

Ok, die top van 170km/h zal ie niet gehaald hebben... ;)
nu heb ik ook niet mijn best ervoor gedaan en die bradley wel :wink:
had wel sneller gekunt maar op sommige stukken is dat echt aso, deze route waar ik even het gas open kon gooien was vlakke land, rechte lange weg, geen verkeer.
nu staan ze weer gebroederlijk naast elkaar in de schuur, een 25er bandje en een 160er bandje.
vandaag even terug geweest voor het informeren
en de vrouw die erover gaat is natuurlijk met vakantie.
de assistent vertelde dat dergelijke argumenten al vaker genoemd zijn.
en dat dat toen ook niet akkoord gegaan is.
het scheelt dat ze voorzitter is bij de OR dus heb ik gevraagd om het nogmaals na te vragen en bij een negatief antwoord dit namens de OR uit te zoeken.
we gaan in september dus weer verder want ik ben straks eerst 3 weken vrij :D
Die 15km schijnt een grens te zijn die de Belastingdienst trekt. Kennelijk vind men het niet aannemelijk dat men meer ww fietst!
In je aanvraag van het fietsplan doe je gewoon een stuk met het OV. Dan kom je onder de 15km uit en mag het wel. Heb ik ook gedaan. Rij 2x20km ww p/d.
Meerdere collega's hebben een e-bike aangeschaft en rijden en sporten nu met een vergoeding van de baas, de afstand die af wordt gelegd ligt tussen de 20 en 40km enkele reis, wel is er een maximum aan het bedrag dat per maand wordt uitgekeerd (341 (bruto?)), een simpel rekensommetje leerde dat de fiets zich in 2 jaar terugbetaalde, tel daar nog de bruto=netto vergoeding van 749 bij op en 1+1=3

Mogelijk dat het aan de werkgever ligt maar bovenstaande is een voorbeeld van mensen die bij de overheid werken en niet alleen in dienst zijn :wink:

Zie verder:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ar_uw_werk
Mijn werkgever heeft twee mogelijkheden om een fiets te verkrijgen. De eerste is het afzien van een reiskostenvergoeding en in plaats hiervan fiets te krijgen. Die fiets mag je zelf kopen en de maximale vergoeding is €749. Een voorwaarde hiervoor is dat de maximale afstand enkele reis kleiner is dan 10km.

De tweede optie is om zelf belastingvrij een fiets aan te schaffen. Ook hier geldt weer een maximum van €749 waarover je geen belasting hoeft te betalen. Als betaalmiddel gebruik je beloningsbestanddelen als eindejaarsuitkering of vakantie-uren. Bij deze manier is de afstand geen factor meer. Wel moet je aannemelijk kunnen maken de fiets minimaal de helft van het aantal werkdagen voor (een deel van) het wwv te gebruiken. Mijn enkele reis afstand is 25 tot 35km (mijn werkplekken varieren) en ik ga 2 keer per week op de fiets. Meestal doe ik er een uurtje over. Ik moet dan wel douchen. Dat kan gelukkig altijd. Zomers ga ik op de racefiets. In de winter komt de Surly vakantiefiets van stal.

Groet Remco
ik ga het ook niet afwachten.
mocht de werkgever overstag gaan dan kan ik de gazelle misschien wel ruilen tegen een goede degelijke stadsfiets.
en voor nu een leuke fitnessfiets.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 72#p159672
http://link.marktplaats.nl/586829508

deze kan ik komende week ophalen
heeft wel vering maar is vast te zetten.
fietsje is ongeveer 9 a 10 jaar oud maar er zijn al wat delen vervangen.

wat vinden jullie ervan?
en wat te denken van dat stuur?
Ik zou geen fiets kopen met een debiel spaakpatroon
ik ben daar niet zo in thuis, maar je bedoeld de minder spaken dan normaal?
kun je dat eens uitleggen?
trek zal dat toch niet voor niks doen
Ik heb ze niet geteld maar ik zie in één oogopslag dat ze één of ander ‘grappig’ spaakpatroon hebben gebruikt dat minder stevig is dan een gewone (niks mis mee) kruis 3. Daarbij lezende dat je geen lichtgewicht bent en op langere tochtjes misschien wat bagage mee wil nemen is dat m.i. geen gelukkige combinatie.

Ga dus gewoon voor iets met 36-spaaks (of evt. 32-spaaks), kruis 3 gespaakte wielen. Voel wanneer je de fiets gaat beoordelen ook even aan de zijkanten van de velg of ze niet volledig ingesleten zijn door de velgremmen want anders mag je de wielen alsnog vervangen.

En nog maar even om telleurstelling te voorkomen: je zult niet veel harder gaan zonder óók wat aan je houding te doen (verandering van je eigen houding of switchen naar een ligfiets).
niet licht is relatief natuurlijk, ik ben ook de langste niet.
een 82 kilo moet een redelijke fiets best kunnen doen en een 5 kilo rugzakje ook nog wel.
ik denk dat ik de vraag even opsplits en deze fiets gewoon gebruik voor woon werk en af en toe stuk fietsen en een normale onderhouds vriendelijke fiets erbij neem
waar de kinderstoelen weer op kunnen en die ook dan nog stevig genoeg is,.
de huidige hybride van gazelle is toch een verkeerde maat dus die moet dan ook vervangen worden.
klaas1976 schreef: ik denk dat ik de vraag even opsplits en deze fiets gewoon gebruik voor woon werk en af en toe stuk fietsen
Ook voor woon-werkverkeer zou ik geen fiets kopen met zo'n spaakpatroon.
klaas1976 schreef: trek zal dat toch niet voor niks doen
Inderdaad, Trek doet dat niet zomaar. Trek doet dat omdat het er leuk uitziet en veel mensen die een fiets kopen (en verder weinig kennis van zaken hebben) een fiets in de eerste plaats kopen omdat die er (ook) leuk uitziet. En de meeste handelaars doen daar gewoon aan mee, als ze maar fietsen kunnen verkopen.

Zo'n spaakpatroon is in ieder geval minder stevig dan een klassiek spaakpatroon.

Renaat
Revanho schreef:Ook voor woon-werkverkeer zou ik geen fiets kopen met zo'n spaakpatroon.
Ik heb jaren lang met een fiets gereden die ook een 'alternatief' spakenpatroon had. Meer dan 18.000 km op gefietst, voornamelijk woon-werkverkeer. Er is van alles stuk gegaan aan dat ding, tot zelfs de lagers van de trapas aan toe (en het was nog wel een hier zo geliefd 'binnenboord lager'), maar de wielen en spaken heb ik nooit een probleem mee gehad. En ik zal niet veel (if any) lichter zijn dan Klaas. Voor woon-werkverkeer zie ik dus niet zo veel problemen. Voor een fietsvakantie zou ik ze ook niet aanraden...