Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2012 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2012

183 berichten
applemeisje schreef:[...] Is een fietshelm verplicht?
Nee, die is niet verplicht.
Imeere schreef:Heb je nog suggesties vanuit wat je kreeg in midden spanje?
Was er iets uit het grote Spaanse kookboek wat jij niet had bereid dan? :wink:
(voor verse sardines op de grill of bbq kun je me altijd wakker maken tegen etenstijd: http://www.een.be/programmas/dagelijkse ... e-barbecue)
Leon
Leon schreef:
Imeere schreef:Heb je nog suggesties vanuit wat je kreeg in midden spanje?
Was er iets uit het grote Spaanse kookboek wat jij niet had bereid dan? :wink:
het spaanse ontbijt van een expresso met alleen een zielig droog toastje ernaast was gelukkig niet te bekennen :lol:
Leon; sardines komen er aan!
Meer suggesties laat het me weten.

Inge
Nou, als buschauffeur heb je vaak vreemde en aparte werktijden. Gelukkig heb ik een goede band met de planner :-D Deze roze fietsgroentje is aanwezig!!! Yessss :-)
Na 5 weken in de oekraiene en nog 4 dagen in kiev in verschiet, kijken wij alweer uit naar dit weekend! Leuk :wink:
Ik zal eens kijken of ik ook naar Harskamperdennen kan komen, ben erg benieuwd. Helaas heb ik eind juni mijn kleine tent weggegooid, is al zo oud (anno 1958!) en het stof was zo zwak geworden. Wel heb ik een grote gezinstent. Kan in twee delen en proberen of die ene helft op mijn fiets mee kan, vanuit station Apeldoorn. Ben in bezit van een ANWB campingkaart.
Ik heb voor het laatst een fietstocht gemaakt met tent mee in 1977. Ik ben van huis uit een rasechte jeugdherbergliefhebber. Al bijna 300 stempels op mijn NJHC (later Stayokay) trekkerskaart sinds 1969.
Martin E. van Doornik schreef:Ik zal eens kijken of ik ook naar Harskamperdennen kan komen, ben erg benieuwd. Helaas heb ik eind juni mijn kleine tent weggegooid, is al zo oud (anno 1958!) en het stof was zo zwak geworden. Wel heb ik een grote gezinstent. Kan in twee delen en proberen of die ene helft op mijn fiets mee kan, vanuit station Apeldoorn. Ben in bezit van een ANWB campingkaart.
Ik heb voor het laatst een fietstocht gemaakt met tent mee in 1977. Ik ben van huis uit een rasechte jeugdherbergliefhebber. Al bijna 300 stempels op mijn NJHC (later Stayokay) trekkerskaart sinds 1969.
Martin,
Ik heb mijn oude "drie"persoonstent nog niet weggegooid. Enige nadeel is dat hij niet meer 100% spatwaterdicht is van boven en dat je bij nattigheid je een extra onderzeil nodig hebt van onderen. Als het droog is is er niets aan de hand. Je mag hem wel een weekendje lenen, ik hoef hem toch alleen in de auto te dumpen. Stuur tzt een pb al je interesse hebt.
Leon
Leon schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Ik zal eens kijken of ik ook naar Harskamperdennen kan komen, ben erg benieuwd. Helaas heb ik eind juni mijn kleine tent weggegooid, is al zo oud (anno 1958!) en het stof was zo zwak geworden. Wel heb ik een grote gezinstent. Kan in twee delen en proberen of die ene helft op mijn fiets mee kan, vanuit station Apeldoorn. Ben in bezit van een ANWB campingkaart.
Ik heb voor het laatst een fietstocht gemaakt met tent mee in 1977. Ik ben van huis uit een rasechte jeugdherbergliefhebber. Al bijna 300 stempels op mijn NJHC (later Stayokay) trekkerskaart sinds 1969.
Martin,
Ik heb mijn oude "drie"persoonstent nog niet weggegooid. Enige nadeel is dat hij niet meer 100% spatwaterdicht is van boven en dat je bij nattigheid je een extra onderzeil nodig hebt van onderen. Als het droog is is er niets aan de hand. Je mag hem wel een weekendje lenen, ik hoef hem toch alleen in de auto te dumpen. Stuur tzt een pb al je interesse hebt.
Leon
Hartstikke aardig van je. Maar ik weet nog niet of ik naar Harskamp zal gaan. De gezondheidstoestand van m'n hier in huis wonende schoonmoeder is broos en m'n vrouw is daardoor sinds 2011 niet een leuk dagje weg geweest. Als ik wel zou gaan voelt zij zich daardoor ongemakkelijk. Bij uitzondering ben ik afgelopen juni wel een weekje alleen naar Zweden geweest voor onderhoud aan ons tweede huis aldaar. Afwachten tot zij later bijdraait. Maar de grote tent neem ik in ieder geval wel mee!

Hieronder op de voorgrond mijn oude "Pirola" tent van Slee Buitensport Utrecht, in 1978 gefotografeerd in Zermatt. Met pijn in mijn hart weggegooid.... Alleen de badges boven de rand van de voorluifel, die mijn moeder erop had genaaid, heb ik losgemaakt en bewaard.

Afbeelding
Voor de mensen die graag willen weten wat ze krijgen hierbij de recepten die ik ongeveer wil maken.
https://www.dropbox.com/s/if8x3rwgxjiv3 ... tapas.docx
Gok op een correctheid van 70 tot 80% de rest is anders omdat er andere dingen in de aanbieding zijn, omdat ik daar veel zin in heb of omdat het budget op is of over is. Natuurlijk moeten de recepten maal x afhankelijk hoeveel mensen er verwacht worden. Net als de vorige jaren probeer ik binnen het budget te blijven van 10 euro per persoon voor eten en (beperkt) drinken. Dit maal geeft de vereniging mij opdracht om voor ongeveer 60-80 of 100 man te koken met het bijbehorende budget. Anders wat het mijn risico of er mensen wel of niet mee aten en daar ging ik vaak het schip mee in. Bij deze dus een nieuwe strategie, laten we zien of het werkt :-)

De sardines van Leon moet ik mogelijk laten gaan, ik geloof niet dat ik de bbq mee krijg met de boodschappen in de opel corsa op weg naar de harskamperdennen. Mocht iemand wel een bbq mee kunnen nemen zorg ik voor de visjes.

Lukt de link niet laat het me weten dan verzinnen we een andere oplossing

Inge
Inge,

Voor bier moeten jullie dit jaar zelf zorgen, ik ben dan nl nog op vakantie in Roemenië en mis dus de heerlijke tapas.

Groetjes, Marianne
Helaas zie ik door onze thuissituatie toch af van een weekendje Harskamperdennen. Volgende keer proberen.
:( wat geen Grolsch?!
Marianne schreef:Inge,

Voor bier moeten jullie dit jaar zelf zorgen, ik ben dan nl nog op vakantie in Roemenië en mis dus de heerlijke tapas.

Groetjes, Marianne
Dat is jammer: dit jaar geen beugels uit het Tukkerland , maar Marianne veel plezier. Hebben ze in Roemenie ook echte Grolsch? Ach: eigenlijk is alles goed, zo lang het maar géén Heineken is.
bert sitters schreef:Dat is jammer: dit jaar geen beugels uit het Tukkerland
Die zijn op de Veluwe ook wel te koop toch? ;)
@Marianne, heel veel mooie fietskilomers gewenst en we zien de ervaring heel erg graag de volgende keer :-)

En ook het bier van de Aldi kwam goed uit de test... Helaas laat het budget het niet toe de A merken te kopen. Wil dit toch zet dit dan op een briefje met een waarde briefje erbij dan zorg ik dat het er komt.

Inge
Ha die Inge,

Het bier van Aldi komt uit Duitsland, dus altijd goed.

Ken je de volgende specialiteiten uit Córdoba:
Criadillas de toro (stierentestikels);
Criadillas de tierra (truffels);
Rabo de toro (stierenstaart);
Manitas de cerdo (gekookte varkenspootjes);
Berenjas fritas con miel (gefrituurde aubergines met honing);
Salmorejo (koude schotel met o.a. tomaten, knoflook, ham en eieren);
Habitas con jamón (gefrituurde tuinbonen met boerenham);
Flamenquín (gepaneerde, opgerolde ham gevuld met vlees)?

¡Con mucho apetito!
Nee, de Schultenbräu die in Nederland wordt verkocht komt bij Bavaria vandaan, daar heb ik een poosje geleden nog een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over gezien. Zie ook Wikipedia

Zijn er nog mensen die op vrijdag vanuit Utrecht naar de Harskamperdennen gaan fietsen? Misschien kunnen we dan samen fietsen. Ik denk rond een uurtje of 10 te vertrekken.
Fietshelm is niet verplicht. Maar er zijn veel fietsers die m.n. als ze in een groep fietsen dan wel een helm dragen.

Ronald van der Perk
Ik heb ook 40.000 km een helm mee gehad maar ben zo dom deze nooit opgezet te hebben. Blijkbaar hoef ik niet veel te beschermen:-)

Inge