door
Carl » zo 28 okt, 2012 20:27
wakkeropdefiets schreef:nee nooit in thailand of turkeye geweest, wel in belgië, frankrijk, spanje en portugal.
In Turkeye (dorpje in Zeeuws-Vlaanderen) zal het ook wel meevallen, Turkije is denk ik meer vergelijkbaar met Thailand of Griekenland *).
[...]Daar kan dat hondje niks aan doen alleen die baas die opgevoed moet worden. [...]Mijn ervaring thuis en onderweg is dat honden altijd waarschuwen voor ze bijten. [...]Ik heb nog nooit problemen gehad met roedels wilde honden.
Ik vermoed enig verband tussen waar je wel en niet gefietst hebt, je ervaringen met en je mening over honden. Ik ben dol op honden. Die van de buren, die altijd blaffend naar me opspringen en daar hard bij kwispelen, omdat ze zo graag een aai van me krijgen. Die van mijn clienten. Wildvreemde honden die met hun baasje op straat langs me lopen of die met hun baas naast me in de trein zitten. En ik kan me niet voorstellen dat iemand meer van een dier houdt dan ik van de honden die deel hebben uitgemaakt van ons gezin. Dat heeft allemaal niets te maken met de honden die ik in Zuid-Frankrijk en Spanje op mijn pad trof, of de roedels zwerfhonden in exotischer landen. Wakkeropdefiets, sommige honden hebben geen baas, of geen baas die naar ze omkijkt, of een baas die ze geleerd heeft alles aan te vallen dat in de buurt van hun schapen komt. Dan heb je er weinig aan dat die baas op cursus had gemoeten, of dat honden waarschuwen voor ze bijten.
*)
ik stop, blijf staan en negeer de betreffende hond of honden. Als ik merk dat oren en staart ontspannen, snij ik een stukje droge worst af of een stukje brood en geef dat.
http://vimeo.com/45504641 Reserveer je een achtertas voor de worst?
Ik vind het ook niet leuk om te lezen hoe sommige mensen er geen probleem in zien honden te mishandelen met ammoniak, of alle honden over een kam scheren. Maar ik vind het te makkelijk om de problemen die fietsers ondervinden met (zwerf)honden in landen waar men heel anders omgaat met dieren dan hier, af te doen met argumenten gebaseerd op ervaringen met Nederlandse huishonden.
Groeten,
Carl