Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura remmen of V-brakes ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Magura remmen of V-brakes ?

Tim schreef:Een HS33 blijft altijd remmen, een gebroken kabel op een V-brake is einde oefening. Zeker als je met een gangetje 70 naar beneden giert met een BoB in je nek :)
Als je met 70 + bob naar beneden gaat zorg je toch wel dat je kabels in orde zijn, niet?
Leon

Ik wil jou wel eens je kabels zien checken bij die snelheid. Laat het tevens ff hier weten als het gelukt is.

Tim schreef:Ik wil jou wel eens je kabels zien checken bij die snelheid. Laat het tevens ff hier weten als het gelukt is.
Ja hoor, geen probllem: gewoon hard in de hendels knijpen. Als de fiets remt zijn de kabels goed :wink: :D
Tot nu toe is dat altijd goed gegaan omdat ik geen 20.000 km fiets met dezelfde binnenkabels. Dat is wat ik bedoel met zorgen dat je goede kabels hebt. Net zoiets als voor elke vakantie met veel afdalingen het lager van vooral je voorwiel checken. Als een lagerkogeltje plotseling besluit een spliterwt te worden heb je een nog groter probleem dan zonder remmen. Dat heb ik gehoord van iemand die daardoor vloog.
Leon

Ik ben een luie mechanicien denk ik en heb daarom maar een setje Johny Tomac's van Magura gekocht.
Naven zijn van Chris King dus dat zit ook wel snor :)