Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gates centertrack riemaandrijving - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gates centertrack riemaandrijving

jumbo schreef:Volgens mij kunnen vele gebruikers van een riemaandrijving voor de fiets dit feit bevestigen......de riem kent geen rek.
Geen rek! Hoe wordt een riem dan op spanning gehouden? Door verbuiging van het frame?

Piet.
m-gineering schreef:
jumbo schreef:Een weetje uit de auto-industrie :wink:

De volkswagen-audi-seat-skoda groep stapt bij bepaalde motoren af van de ketting-aandrijving voor de distributie.
In verband met de vele kettingrek- problemen gaan ze weer terug naar de distributie- RIEM- aandrijving
Volgens mij kunnen vele gebruikers van een riemaandrijving voor de fiets dit feit bevestigen......de riem kent geen rek.
nog een weetje uit de autoindustrie: een tandriem kost de eigenaar klauwen vol geld, een ketting niks. Is voor een fiets ook niet relevant, zullen we ons toch maar daartoe beperken?
De tijd staat niet stil, een tandriem gaat tegenwoordig levenslang mee ( geen vervangingstermijn meer )

@PietV.....ik heb het over rek niet over riemspanning. Een eenmaal op juiste spanning gebrachte riem hoeft niet telkens nagespannen te worden, zoals dat bij een ketting wel het geval is.

Ik zal me tot fietsopmerkingen beperken .... :wink: t was maar een weetje hoor
Waarom voelen sommige mensen zich zo bedreigd door een riem?
jumbo schreef:De tijd staat niet stil, een tandriem gaat tegenwoordig levenslang mee ( geen vervangingstermijn meer )

@PietV.....ik heb het over rek niet over riemspanning. Een eenmaal op juiste spanning gebrachte riem hoeft niet telkens nagespannen te worden, zoals dat bij een ketting wel het geval is.
Ook een tandriem slijt en gaat dus niet levenslang mee.

Een ketting hoeft niet op spanning te worden gebracht en dus nooit te worden nagespannen. Hoogstens worden gesteld en bijgesteld na slijtage. Dat is gunstiger voor de lagers, dan bij een tandriem.

Piet.
Het wordt de Hero Jet. En niet zomaar een Hero Jet. Nee, het wordt de Hero Jet Deluxe!

Een fiets waar Marten erg blij van wordt, want het is met een ketting :wink:
Eric Schuijt schreef:Het wordt de Hero Jet. En niet zomaar een Hero Jet. Nee, het wordt de Hero Jet Deluxe!

Een fiets waar Marten erg blij van wordt, want het is met een ketting :wink:
Hopelijk wel een beetje een vlakke route uitgestipeld? Je ondermijnt op deze manier natuurlijk wel je eigen handel in luxe van alle gemakken voorziene vakantiefietsen :D
Euh, de Hero Jet Deluxe is de sjieke uitvoering hoor!
Met zo'n mooi Indiaas zadel. En ik hoop ook op zo'n mooie koplamp als deze riskjarijder in Assam-India.

Afbeelding
Eric Schuijt schreef:
Een fiets waar Marten erg blij van wordt, want het is met een ketting :wink:
Fietsen hoeven van mij helemaal geen ketting te hebben!

Afbeelding
De Sjelle schreef:Waarom voelen sommige mensen zich zo bedreigd door een riem?
De vraag is m.i. meer waarom die zendingsdrang van die early adopters, die met een roze zonnebril op hun niet uitontwikkelde meuk uitventen, zoveel irritatie opwekt ;)
Euh, Marten ik heb hem toch echt goed getest in de Indiase Himalaya, wij hebben inmiddels honderden mensen met een riemaandrijving op pad gestuurd.
Vorige week was een Vlaamse klant met 21.000 kilometer op zijn kilometerteller terug en hij rijdt nog steeds met dezelfde riem!

En al deze fietsen zijn heus niet gephotoshopt:-) http://www.vakantiefietser.nl/onderdele ... rijvingen/
Eric Schuijt schreef:Euh, Marten ik heb hem toch echt goed getest in de Indiase Himalaya, wij hebben inmiddels honderden mensen met een riemaandrijving op pad gestuurd.
Nou en, zeg ik dat je er niet op vooruit kunt komen? Wat ik wel zeg is dat het ding exorbitant duur is en veel claims niet waargemaakt werden of worden. Voor je er toch voor kiest zou ik eerst alles op een rijtje zetten, en niet blind op alleen maar alle juichverhalen afgaan.

Ik vond de test van jouw fiets in Fuldatal al veelzeggend genoeg ;).
Ik heb sinds kort ook een fiets met riem en vind het een groot nadeel dat hij zo stil is, lijkt wel een electrische auto, die hoor je ook niet aankomen, mijn bel vertoond nu al slijtage :D
Peter.
Petervd schreef:Ik heb sinds kort ook een fiets met riem en vind het een groot nadeel dat hij zo stil is, lijkt wel een electrische auto, die hoor je ook niet aankomen :D Peter.
Heb je ook met een stille ketting. Maar daar kan altijd nog een derailleur of kettingspanner op. Luk je met een tandriem nooit. :D

Maar rationeel bezien, kosten/baten meegewogen, blijft ik een nog voorkeur houden voor de ketting. Ik sta open voor elke betere transmissie dan een ketting. Even wachten.

Piet.
PietV schreef:
Petervd schreef:Ik heb sinds kort ook een fiets met riem en vind het een groot nadeel dat hij zo stil is, lijkt wel een electrische auto, die hoor je ook niet aankomen :D Peter.
Heb je ook met een stille ketting. Maar daar kan altijd nog een derailleur of kettingspanner op. Luk je met een tandriem nooit. :D

Maar rationeel bezien, kosten/baten meegewogen, blijft ik een nog voorkeur houden voor de ketting. Ik sta open voor elke betere transmissie dan een ketting. Even wachten.

Piet.
Kettingspanner kan niet op een riem nee, maar een riemspanner.... :roll:
jumbo schreef:Een weetje uit de auto-industrie :wink:

De volkswagen-audi-seat-skoda groep stapt bij bepaalde motoren af van de ketting-aandrijving voor de distributie.
In verband met de vele kettingrek- problemen gaan ze weer terug naar de distributie- RIEM- aandrijving
Wat krijgen we nou. :)
Als die groep wil betalen voor een goede kettig is er beslist een bedrijf wat die ketting wil en kan maken.
Hoe het nu is weet ik niet maar breuk van distributie riemen is toch een bekend fenomeen geweest of niet soms.
Daarbij kijk even in je instructie boekje bij welke kilometerstand je riem moet worden vervangen. :lol:
gios schreef:
PietV schreef:Heb je ook met een stille ketting. Maar daar kan altijd nog een derailleur of kettingspanner op. Luk je met een tandriem nooit. :D

Maar rationeel bezien, kosten/baten meegewogen, blijft ik een nog voorkeur houden voor de ketting. Ik sta open voor elke betere transmissie dan een ketting. Even wachten.Piet.
Kettingspanner kan niet op een riem nee, maar een riemspanner.... :roll:
Een riemspanner op een fiets? Of een riemderailleur? :D
Ik hou het voorlopig nog op de vertrouwde ketting. Sinds 1868 de meest efficiente aandrijving. Ik wacht op beter.

Piet.
Riemspanner voor de auto is er al. Voor een fiets zal die ook wel gefabriekt kunnen worden. :wink: Als dat al nodig is. Derailleur voor riem is lastiger :lol:
Een derailleur voor een riem is een vario transmatic. Al doe kloterige herrie scooters hebben zo'n ding. Overigens niet intresant voor de fiets wegens teveel wrijving.
Wimmert schreef:Een derailleur voor een riem is een vario transmatic. Al doe kloterige herrie scooters hebben zo'n ding. Overigens niet intresant voor de fiets wegens teveel wrijving.
Een vario transmatic is er van NuVinci, maar voornamelijk bedoelt voor de E-bike.
Wimmert schreef:Een derailleur voor een riem is een vario transmatic. Al doe kloterige herrie scooters hebben zo'n ding. Overigens niet intresant voor de fiets wegens teveel wrijving.
Een V-snaar/platte riem die op wrijving werkt is een heel ander ding als een tandriem. Ik zou dan eerder stellen dat een deralleur voor een tandriem een derailleur is ;)