Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietser met een bijzondere bestemming of motief gezocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietser met een bijzondere bestemming of motief gezocht

ptev schreef:Hoi FedorI,

Volgend jaar gaat er een groep fietsers van Vriezenveen naar Sint Petersburg in het kader van het vriendschapsjaar Nederland-Rusland (http://nederland-rusland2013.nl/). Doelstelling van deze tocht is, naast uiteraard de sportieve uitdaging, het ophalen van geld voor een weeshuis in Sint Petersburg. De tocht gaat circa 25 dagen duren. Ik weet niet zeker of jouw verzoek ingepast kan worden maar mocht je dit interessant vinden kan ik het altijd bij de organisatie neerleggen. Mocht het je wat lijken dan hoor ik het graag :)
Bedankt voor je reactie en dit klinkt interessant! We hebben gelukkig nog wel even tot 2013 dus ik hou hem even in gedachten en dan kom ik daar mogelijk nog op terug. Wanneer in 2013 gaat het gebeuren?

Groet,
Fedor
Roald,

ik kan deze coördinaten ook naar het zuidelijk halfrond verplaatsen. Maar euh, dan moet ik gaan waterfietsen:-)

Ik heb er ook nog aan gedacht om niet de Greenwich-lijn als 0-meridiaan te nemen, maar de oude die dopr Parijs loopt. Maar daar schoot ik ook niet veel mee op.

Dus van 10-11-12-13-14-15-16 naar 12-12-12-12-12-12-12 gaat deze eeuw echt niet lukken!

Eric Schuijt
FedorI schreef: Bedankt voor je reactie en dit klinkt interessant! We hebben gelukkig nog wel even tot 2013 dus ik hou hem even in gedachten en dan kom ik daar mogelijk nog op terug. Wanneer in 2013 gaat het gebeuren?

Groet,
Fedor
Hoi Fedor,

De reis staat gepland van 5 juli tot 29 juli 2013. Uiteraard hoor ik het graag als je meer informatie wil hebben :)
Eric Schuijt schreef:Door de Arabische lente maken de Toearegs in Tsjaad er een inhumane winter van.
Dit forum is niet echt geschikt voor dit soort discussies maar toch even een reactie op bovenstaande:

Het is maar de vraag of genoemde mensen in je bericht verantwoordelijk zijn voor die ellende. We herinneren ons allemaal nog de Dakar Rally dat decennia lang dwars door hun woongebied liep. Nooit problemen gehad tot Al Qaeda is neergestreken.

Sindsdien is het chaos. En toch weten we nog altijd niet wie is wie en waarom juist toeareg zwart worden gemaakt in de media ondanks dat ze al eerder afstand hebben genomen van terreur en extremisme, o.a. in dit interview op CNN:
http://goo.gl/Z9dTb

Nog meer onduidelijkheid in dit bericht gepubliceerd deze week door WikiLeaks:
http://goo.gl/97Qlu

Wie is wie en wie doet wat in dat immens gebied?
Hier een aparte fietsreis van mij voor in juni of juli.
Ik ga een RONDJE LEVEN fietsen. Omdat ik in diverse plaatsen van NL heb gewoond, ga ik mijn leven nafietsen. De tocht begint in Utrecht op de plek waar vroeger Huize Ooievaar stond, waar ik geboren werd. Van daar gaat het naar Huize Silvosa in Bilthoven, waar ik van mijn 10e dag tot in mijn derde jaar gewoond heb. Vervolgens gaat het naar de flat De Grote Beer in De Bilt. Van De Bilt gaat het naar Lopik, waar ik va mijn vijfde tot mijn negende woonde op twee adressen. Van Lopik gaat de tocht naar Wapenveld bij Zwolle (maar dan niet via Utrecht, omdat ik anders eenzelfde route als eerder zou fietsen). In Wapenveld woonde ik van mijn negende tot dertiende. Omdat ik in dat levensjaar verhuisde naar Alblasserdam, kom ik weer in het westen terecht. Van daar gaat het naar Rotterdam waar ik vanaf mijn negentiende woonde. Van Rotterdam naar Spijkenisse, daarvandaan naar Leerdam in de Betuwe. van Leerdam verhuisde ik in 1999 naar Veenwouden onder Dokkum, waarvandaan ik in 2004 naar Sneek verhuisde.

Dat wordt dus mijn fietstocht, een maandje na mijn vijftigste verjaardag. Ik zet de route zo uit dat ik niet tweemaal over eenzelfde route ga. Ik schat de afstand op zo'n 850 km, waar ik al camperend zo'n tien dagen over denk te gaan doen.
Mijn fietstocht wordt dus een autobiografische.

Ik heb al die verhuizingen over het algemeen vervelend gevonden. Tegelijkertijd heb ik een hele ontwikkeling doorgemaakt. Juist rond mijn 50e verjaardag wil ik dus van mijn 0e tot 50e levensjaar fietsen via de woonplaatsen (Utrecht, Bilthoven, De Bilt, Lopik, Wapenveld, Alblasserdam, Rotterdam, Spijkenisse, Leerdam, Veenwouden, Sneek) waar ik achtereenvolgens woonde. Daarbij worden de voor mijn geschiedenis belangrijke punten aangedaan. Parallel daaraan schrijf ik over momenten van mijn leven.

De route exact uitstippelen wordt nog even puzzelen. Omdat tweemaal de tocht naar het Noorden gaat (eerst naar Wapenveld bij Zwolle en daarna naar Veenwouden bij Dokkum) en ik steeds een andere route wil rijden (liefst via lange afstandfietsroutes). Via routeplanner kom ik op iets minder dan 800 km, maar omdat ik niet altijd de kortste route ga nemen om verschillende routes te krijgen, zal het wel naar de 1000 km gaan. Ik wilde er een dag of tien voor nemen. Omdat ik ga kamperen moet het dan wel goed fietsweer zijn om het ook te kunnen halen.