Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fiets voor zwaardere wereldfietser? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke fiets voor zwaardere wereldfietser?

@leon,

ja omdat ik er mee gereden heb, vind ik toch een belangrijk argument...
dat een nok afbreekt resorteer ik onder fabrieksfout, dat hoort nou eenmaal niet. Ik denk dat je dit bij alle merken kan tegenkomen als er een productiefout is. Als de remmen bij alle fahrradmanufaktuur beginnen afbreken dan zwijg ik. Ik nam gewoon dit "type fiets" omdat ik zelf graag op staal rij en omdat het zeer sterk gelast is, vooral de achterbrug komt me voor als heel deugedelijk.

@roland.

ik bedoel ook niet de fietsenboer om de hoek, ik heb het wel degelijk over kleine bouwers zoals snel, avaghon,...
en door de fiets zaken was metafoor . belangrijk zijn comfortable, goede en veilige rit.

@bob
inderdaad dat denk ik ook. de stijfheid is belangrijk.
tot 200 kg is interssant als de man ook gaat bepakken. Maar als die her eerste jaar dit niet gaat doen en dan 25kg lichter staat, dan weegt die nog 110,...
Maar als de man nu al op fietstocht gaat is de sumo zeker geen slecht idee.
fillemon schreef:Maar als de man nu al op fietstocht gaat is de sumo zeker geen slecht idee.
Of als hij gewoon geen gezeik wil en ook eens over een strook kasseien wil fietsen zonder zich af te vragen of dat de vermoeiïngssgraad van de fiets rap opsoupeert.
Leon
dat is waar Leon,

wat opvalt is dat de fiets donwhill velgen heeft, een goede keuze volgens mij,

waar ik vraag me af wat die schijfremmen erop doen. Toegegeven een schijfrem heeft heel veel remkracht, maar welke kracht komt er dan niet op de spaken en velg te staan ? daarnaast zou ik bij een lange afdaling me veiliger voelen met velgremmen. Ik denk dat een serieuze afdaling met 200kg (25kg fiets, 30kg pakking en 140 kg persoon) echt een uitdaging is voor de mensen die remmen ontwikkelen...