Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bedoel je dat je onderweg ook nog af en toe een stopcontact nodig hebt? Want in het hotel of op de camping is altijd stroom. Wildkamperende e-bikers lijken me een uiterst zeldzame mensensoort.Matthie9000 schreef:Maar het worden dan dus fietsvakanties van stopcontact naar stopcontact? En dat is geen nadeel?
Tja, het begrip ‘ver’ kan natuurlijk op verschillende manieren worden uitgelegd; ik denk dat je jezelf met stopcontacten al gauw beperkt tot west-europa (dat hoeft uiteraard geen probleem te zijn). Daarnaast moet je stroomkabels meenemen en je fiets achterlaten bij een stopcontact.peter de rijk schreef:Bedoel je dat je onderweg ook nog af en toe een stopcontact nodig hebt? Want in het hotel of op de camping is altijd stroom. Wildkamperende e-bikers lijken me een uiterst zeldzame mensensoort.Matthie9000 schreef:Maar het worden dan dus fietsvakanties van stopcontact naar stopcontact? En dat is geen nadeel?
Langs veel fietsroutes zijn nu al cafés met oplaadfaciliteiten, en dat zal aantal zal zeer snel groeien. De Donauroute in Oostenrijk is bijvoorbeeld inmiddels al één groot elektrisch fietsfestijn.
Gelukkig heeft de consumentenbond wel wat ervaringsfeiten. Ik heb ze even op een rij gezet (je moet lid zijn en inloggen):Wasbeer schreef:Dank voor alle reacties: het onderwerp leeft merk ik, maar ik lees meer opinies en veronderstellingen dan harde ervarings feiten.
En/of er zijn aandrijvingsverliezen en/of er zijn leidingsverliezen en/of die fietsen lopen inderdaad zonder extra aandrijving zo stroef als soms gevreesd wordt en/of ze hebben de banden maar half opgepompt. Ik gok op ca. 6x "en" waarvan 2x voor dingen die ik nog vergeet.Koploper schreef:Zijn die accus domweg niet zo goed als wat er op staat?
Accucapaciteit wordt doorgaans gemeten bij 20 graden en met een laadstroom die zo laag is dat je de accu in 20 uur leeg trekt, dus heel voorzichtig. Met al dat motorgeweld werkt de accu minder efficient.Koploper schreef:
Zijn die accus domweg niet zo goed als wat er op staat?
Met een motor in het voorwiel ben je ook vrij in de keuze derailleur of versnellingsnaaf. Bovendien is het rendement van een naafmotor beter.bert21 schreef:om op de originele vraag van de topic steller terug te komen.
ja er zijn goede e-bikes voor vakanties en vrije tijd
ik zou dan voor een fiets met midden motor (Panasonic/bosch ) gaan.
dan kun je de versnellings naaf of cassette vrij kiezen.
m.v.g bert
PietV schreef:Met een motor in het voorwiel ben je ook vrij in de keuze derailleur of versnellingsnaaf. Bovendien is het rendement van een naafmotor beter.bert21 schreef:om op de originele vraag van de topic steller terug te komen.
ja er zijn goede e-bikes voor vakanties en vrije tijd
ik zou dan voor een fiets met midden motor (Panasonic/bosch ) gaan.
dan kun je de versnellings naaf of cassette vrij kiezen.
m.v.g bert
Bij een middenmotor zijn de aandrijfverliezen groter in de transmissie. Vooral erg hoog bij de vaak gebruikte Shimano Nexus 7 versnellingsnaaf. Dat scheelt aanmerkelijk in de actieradius.
Piet.