Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

274 berichten
Geïnteresseerd in de POI van (bijna) alle Europese campings voor je navigatieapparaat?
De nieuwste update van www.archiescampings.eu is nu online!
Hallo
Iemand enig idee hoe je snel/efficiënt enkel die campings kan selecteren die langs jouw route liggen?

Mijn GPS kan slechts 500 waypoints opslaan....vandaar!

bedankt!
Frank
Frank VR schreef:Hallo
Iemand enig idee hoe je snel/efficiënt enkel die campings kan selecteren die langs jouw route liggen?

Mijn GPS kan slechts 500 waypoints opslaan....vandaar!

bedankt!
Frank
Even heel beknopt:

- Open basecamp
- Toon alle waypoints bij je track.
- Gebruik het selectietool om het gebied rond je track te selecteren.
- Rechter muisknop boven geselecteerde items
- Verzend naar toestel

(Eventueel in meerdere kleine stappen herhalen).
Kan je ze niet als POI meenemen? veel toestellen kunnen meer POI's dan Waypoints aan.

http://www.denridder.org/index.php/archives/146
scheeltje schreef:Kan je ze niet als POI meenemen? veel toestellen kunnen meer POI's dan Waypoints aan.
Kan ook, maar zelf vind ik het voordeel van waypoints dat je ze ziet op de kaart.

Peter
Bedankt!
UIteindelijk deed ik het zo:
- alle campings weergeven in Basecamp samen met de track van m'n route
- in verschillende stappen de campings handmatig geselecteerd rond de route en gecopieert naar Mapsource
- Deze campings als waypoint ingeladen in GPS


groeten,
Frank
De nieuwste versie van www.archiescampings.eu is online met naast de gebruikelijke aanpassingen nu ook een beta versie van de mogelijkheid de poi ook per land te downloaden.
Laat me i.v.m. het vele extra werk aub even weten wat u van deze nieuwe mogelijkheid vindt per mail, gastenboek of de poll op mijn website.

Archie
www.archiescampings.eu
Archiescampings’ update 01-01-2013 met meer Europese campings dan ooit is nu online met de points of interest voor uw navigatie.
Duizenden gegevens zijn opnieuw gecontroleerd en indien nodig verbeterd.

Ook voor de poi van de voordeel campings van Camping Cheque(618), Best Deal(832) en Camping Card ACSI(2503) voor het jaar 2013 kunt u terecht op www.archiescampings.eu.

Prettige feestdagen en een fantastisch kampeerjaar gewenst!

Archie
Er is weer een nieuwe update van Archiescampings (versie 01-03-2013) online. Parafoeter en ik hebben deze keer de gegevens van ruim 4000 campings gecontroleerd voornamelijk in Groot-Brittannië en Frankrijk. Behalve dat we weer enkele honderden campings hebben kunnen toevoegen, zijn ook van een enorm aantal campings de posities waar mogelijk nog preciezer gemaakt.

Ook voor diegenen die gebruikmaken van de Archiescampings Android App op hun smartphone of tablet is er goed nieuws. Vanaf versie 1.7 (zeer binnenkort beschikbaar) is de app behalve met de navigatie app van Navigon ook compatible met de Sygic app.
Voor degenen die de Tomtom navigatie app gebruiken is er een handleiding op de Install pagina toegevoegd hoe ze de poi kunnen installeren in deze navigatie-app. Overigens geldt dit laatste ook voor de iPad- en iPhone-gebruikers met daarop Tomtom-navigatie geïnstalleerd.

Voor de gebruikers van iPad en Iphone is er hopelijk zeer snel ook een app van Archiescampings te verwachten. Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws hierover.

Archie
www.archiescampings.eu
Thanks! Ben benieuwd naar de iPhone app!
Wel jammer dat IJsland nog steeds niet bij Europa hoort!

Gerd
GerdC schreef:Wel jammer dat IJsland nog steeds niet bij Europa hoort!

Gerd
Hallo Gerd,

Je hebt gelijk, ik heb dan ook al enkele pogingen ondernomen de (paar) campings die er op IJsland zijn toe te voegen aan mijn bestanden. Helaas is de online informatie over die campings zeer onvolledig en om daar nu speciaal ter plaatse te gaan om betrouwbare info te geven gaat me (helaas) wat te ver (ook letterlijk).
Maar mocht je daar zelf wel naar toe gaan, dan hou ik me zeer aanbevolen om zo exact en volledig mogelijke info van je te ontvangen. Ik zal er dan voor zorgen dat die info online komt zodat degenen die daar ook willen gaan fietsen en kamperen niet hoeven te zoeken naar een camping!

Archie
archie schreef:
GerdC schreef:Wel jammer dat IJsland nog steeds niet bij Europa hoort!

Gerd
Hallo Gerd,

Je hebt gelijk, ik heb dan ook al enkele pogingen ondernomen de (paar) campings die er op IJsland zijn toe te voegen aan mijn bestanden. Helaas is de online informatie over die campings zeer onvolledig en om daar nu speciaal ter plaatse te gaan om betrouwbare info te geven gaat me (helaas) wat te ver (ook letterlijk).
Maar mocht je daar zelf wel naar toe gaan, dan hou ik me zeer aanbevolen om zo exact en volledig mogelijke info van je te ontvangen. Ik zal er dan voor zorgen dat die info online komt zodat degenen die daar ook willen gaan fietsen en kamperen niet hoeven te zoeken naar een camping!

Archie
En voor de IJsland liefhebbers onder ons is er ook deze kaart: http://www.ourfootprints.de/gps/mapsource-island_e.html

Daarop staan al wat campings aangegeven! Let wel, deze kaart is niet routeerbaar, maar een beetje navigator heeft daar geen problemen mee.
De update van archiescampings.eu is iets eerder online wegens o.a. de aanstaande meivakantie.

Wat is nieuw in deze update?
Het aantal campings is verder gestegen tot boven de 31.000.
Vooral kleinere campings zijn toegevoegd.
Ook zijn er extra campings in zuid-oost Europa bij gekomen.
De data van de periodes van opening zijn voor een deel al geactualiseerd en extra data zijn toegevoegd.

Ben je in het bezit bent van een iPhone of iPad? Dan is het zeker ook de moeite waard even de website te bezoeken voor het laatste nieuws.

Allemaal een prima fiets- en kampeerseizoen gewenst!

Archie
www.archiescampings.eu
help.
Ik heb wel de campings op mijn computer staan maar krijg ze niet zichtbaar op de kaart.
Als ik ze importeer in het bestand waar ik mee bezig ben dan zie ik ze wel met tekst en al.
Hoe kan ik ze vindbaar/zichtbaar maken zonder alle tekst.
Ik heb ze met de poi lader geinstaleerd.
heb zowel mapsource als base map op de computer staan. En gebruik openfietsmap.eu.
Vergeet ik iets of doe ik iets fout.
Hallo,

De laatste update van Archiescampings voor de zomervakantie 2013 met de poi van (bijna) alle Europese campings staat nu online.
Allemaal een prima vakantie gewenst!

Archie
www.archiescampings.eu
Archie, wat een bijzonder aangename ontdekking, die site van jou, al dat werk. Hartelijk dank,

Jan. :shock:
Zo hee, dat was even puzzelen, maar ik heb alle campings van Groot-Brittannië nu op mijn GPS staan. Ik maakte eerst wel een denkfout, en wel als volgt. Ik had de campings allemaal als waypoint geopend in één bestand in Mapsource, met het idee om ze te selecteren en in één keer naar de GPS (Garmin GPSMAP 60 CSx) te verzenden. Maar daar loopt het dus mis. Er is geen goede mogelijkheid om waypoint rond jouw track te selecteren. Daarom moet je dus alle campings één voor één selecteren en verzenden, eigenlijk ondoenlijk. Alle waypoints van GB ineens verzenden lukt niet, want dan zit m'n waypointgeheugen vol. Wat te doen?

En toen dacht ik: "wacht even, een waypoint is geen Point Of Interest (POI)"... Opnieuw. Buiten Mapsource om!

Wat heb ik gedaan?

- bestand gedownload van Archies website
- POI-loader van Garmin geïnstalleerd
- bestand geselecteerd in POI Loader en, op de gok, het .csv bestand gekozen
- verzenden via POI-loader naar toestel
- en presto: "gegevens zijn verzonden naar toestel", of woorden van gelijke strekking

Ik op zoek in de Garmin waar m'n POI's zijn gebleven. Nou, die zitten dus onder "Eigen Nuttige Punten", onder "Find". Dus níet naar "Waypoints" gaan, en ook niet naar "Logies", daar vind je ze niet.

Maar ik heb ze! Maakt de vakantie wéér wat simpeler, dus dank!
Titel: Re: Meer dan 30.000 POI van campings voor in je navigatie

Het zijn POI's zoals de titel zegt. Geen waypoints. :)

Maar zelf vind ik het selecteren van de campings als waypoint te prefereren. Het is even een beetje werk, maar ze zijn tenminste zichtbaar.

Peter
@Travelmaster:
Allereerst nog van harte gefeliciteerd.
En: mocht je er behoefte aan hebben: aan de hand van http://www.ukcampsite.co.uk heb ik die campings langs de Columbaroute geselecteerd die tenten accepteren. Kostte even wat tijd, maar ik denk die straks weer terug te winnen ...