Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandenkeuze woon/werkverkeer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bandenkeuze woon/werkverkeer

Franke schreef:
nsa1984 schreef:Dat stukje lijkt inderdaad een mooi stukje fietspad / route te gaan worden. (Over die borden gaan we het maar even niet hebben.)
- Schwalbe Marathon Racer
- Schwalbe Big Apple
- Schwalbe Kojak
- Panaracer Pasela
- Schwalbe Mondial (wacht ook verslag Eric af)

Een open ligfiets (2wielig) zou ik als ligfietser wel aanraden, maar als jij op een hoge fiets gelukkig rondrijd zal ik je niet tegenhouden. (Kom je vast nog wel een keer voorbij dan ;-) )
Ik haalde vrijdag van A'doorn naar D'ter wel een ligfietser in, ik hoop voor je dat jij het niet was..... :wink:

Vandaag twee Panaracer Pasela's TG 42-559 besteld. Toch gekozen voor profiel vanwege slipgevaar met de kojaks.
Ik ben blij dat je een keuze hebt kunnen maken en hoop dat je er vele onbezorgde fietskilometers op kunt rijden.
Nee ik werk op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag in Eefde en woon in Zutphen. Dus hooguit dat je met dan 's avonds ruim na etenstijd een keertje daar zou tegenkomen. Toevallig vandaag wel weer met mijn quest (velomobiel.nl) even naar Deventer geweest om een en ander te doen, maar heb er geen rondje stedendriehoek van gemaakt dit keer.
jansenius schreef:
Ik lees hier dikwijls berichten over het "lawaai" dat Racers zouden produceren, maar vraag mij toch af hoe relevant en doorleefd die opmerkingen zijn, en of het niet tussen de oren zit :wink: .
Als je na de eerste 10 m fietsen op Palesa's of Grandbois niet door hebt dat die toch totaal anders afrollen dan de Marathon Racers zou ik me ernstig zorgen maken over wat er tussen je oren zit. ;) Of je vervolgens zwaar tilt aan dergelijke nuances is een andere discussie. Maar het geluid van de Racers is volgens mij geen losstaande eigenschap, maar duidelijk gekoppeld aan de "Abroll haerte"

Ik heb geen ervaring met Pasela maar lees wel telkens weer dat die (veel) lekgevoeliger zijn.
2 x niks is nog steeds niks :wink: