Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alfine 11 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Alfine 11

De prijs van de fiets was zelfs nog ietsje minder, was een aanbieding.

Ik had idd alleen de brandstofkosten aangehouden de rest moet ik over het algemeen ongeacht de km's toch al betalen (slijtage is natuurlijk wel wat minder bij minder km's maar ook van stilstaan "slijt" een auto).

En de auto bevat een niet heel zuinig 2.0 FSI blok gekoppeld aan een DSG-bak en een deel van de dagelijks af te leggen route is eigenlijk altijd filerijden. Wat het verbruik precies is weet ik niet maar ik weet zeker dat ik onder die 2.5 jaar blijf. Met echt gunstige omstandigheden rijden we hooguit 1:14 en ik heb zeer zeker geen zware rechter voet.

En wat is dan de fiets? Een Redd Bull Activa II. Kan met qua ervaring met Han963 meten, is vrijwel dezelfde fiets (afgezien van de naven en remmen), nog even doortrappen en dan komt de kmstand ook overeen :D .
Ik ben vanaf juni 2011 in het bezit van een VSF met een Alfine 11 naaf en een Gates beltdrive.
Na 2000 km eerste olielekkage, de naaf is vervolgens 7 weken bij shimano voor garantieonderhoud geweest. Een week na de reparatie onstond opnieuw lekkage van olie uit de naaf, de naaf is nu alweer 2 weken bij shimano, voor hoelang?
Wat betreft het rijden en schakelen met deze naaf ben ik erg tevreden. een gruisloos systeem, schakelen (mits niet belast) erg soepel.