Additionally, paste this code immediately after the opening tag: backup programma gezocht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

backup programma gezocht

dd is ook wel handig voor het maken van een image van een complete disk. Persoonlijk zou ik niet met specifieke microsoft of apple zooi aan de slag gaan. Er zijn vast wel gratis Linux live cd's met al deze handige tools mocht je een windows systeem gebruiken. Een mac heeft deze tools misschien standaard al aan boord.

Verder zou ik voor meerdere fysieke lokaties kiezen en ook voor verschillende typen opslagmedia.
Er zijn natuurlijk erg veel oplossingen. Als je echt snel wil browsen kom je inderdaad op de genoemde oplossingen uit. Ikzelf heb echter voor http://www.backblaze.com/ gekozen. Hiermee worden je bestanden op internet opgeslagen ipv thuis in je eigen netwerk.

Wanneer je hun software installeerd word je pc automatisch gebackuped. Daar hoef je niks aan te doen. Ik heb het zo ingesteld dat er 1 harde schijf gebackuped wordt. Daar staan al mijn bestanden, foto's etc op. Om in mijn thuis netwerk overal bij te kunnen wordt die disk ook gesynched met een NAS.

Je zou denken dat het genoeg is (op de pc en op de NAS) echter als mijn huis afbrand of het handeltje wordt gestolen, ben ik nog alles kwijt. Vandaar backblaze. Als het gebeurd kan ik bij hen tegen kosten uiteraard een usb harddisk bestellen waar dan al mijn bestanden op staan of ik kan het weer downloaden. Daar heb ik dan 30 dagen voor omdat ze verwijderde bestanden 30 dagen laten staan.

Voor mij werkt het prima en daarnaast is het ook nog erg goedkoop. Voor 50US dollar per jaar kan je onbeperkt opslaan. Ik heb er inmiddels bijna 300 Gb staan. Super :)