Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste keer: fietsen naar Parijs - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste keer: fietsen naar Parijs

Lasse schreef:
henkfietst52 schreef:Veel is afhankelijk van ervaring, duurvermogen, karakter/hardheid maar ook lichaamsbouw speelt een grote rol. Voor een lange rit met kou, wind en regen zal een tenger persoon het eerder afleggen dan een stevig gespierd persoon.
Een stevige vetreserve kan inderdaad als alternatief dienen voor voldoende voeding onderweg... :roll:
Ik vrees dat het eerder een kwestie van isolatie en de verhouding massa / huidoppervlak is

Maar om terug te keren op het eet thema:
-eet voor je honger krijgt
-drink voor je dorst krijgt
-Op de fiets heb je een boel tijd om te eten, maar tegen een grote inspanning kun je niet op eten. Je bouwt dus een schuld op. Zorg dus dat je so snel mogelijk na de inspanning weer kunt eten
Bij mij duurt het altijd een paar dagen voordat ik in de eetmodus sta en ik niet mee zo gevoelig ben voor de hongerklop.

Thuis is op mijn racefiets 150 km ongeveer de maximum afstand op een dag, wat neerkomt op 100 km op mijn reisfiets met bagage, ga ik verder dan moet ik afzien en dat merk ik de volgende dag. Na een week fietsen is dat anders, dan is het net of ik meer kan eten en opslaan en dan gaat alles makkelijker.

Volgens mij moet je lichaam wennen aan een nieuw ritme en duurt dat een paar dagen. Eten koop ik gewoon onderweg omdat ik dan kan kiezen waar ik op dat moment zin in heb...

Succes!