Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 7 speed cassette - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

7 speed cassette

Als ik het allemaal goed begrijp is het lastig om 7speed naven te krijgen. Of geldt dit alleen voor Deore? Voor mijn 10 jaar oude TREK 950 en favoriete vakantiefiets ben ik op zoek naar een nieuw achterwiel. Er zit nu 7speed op en dat voldoet prima. Ik wil gewoon een gelijkwaardige vervanger, van de oude is de velg door remmen versleten. Is zo'n 7speed wiel nog gewoon te krijgen of moet je dan inderdaad moeilijk gaan doen met ringen en ombouwen van 8/9speednaven enzo? Ik ben erg benieuwd naar reacties. Dank hiervoor bij voorbaat. Groet
anepieter schreef:Als ik het allemaal goed begrijp is het lastig om 7speed naven te krijgen. Of geldt dit alleen voor Deore? Voor mijn 10 jaar oude TREK 900 en favoriete vakantiefiets ben ik op zoek naar een nieuw achterwiel. Er zit nu 7speed op en dat voldoet prima. Ik wil gewoon een gelijkwaardige vervanger, van de oude is de velg door remmen versleten. Is zo'n 7speed wiel nog gewoon te krijgen of moet je dan inderdaad moeilijk gaan doen met ringen en ombouwen van 8/9speednaven enzo? Ik ben erg benieuwd naar reacties. Dank hiervoor bij voorbaat. Groet
Als de achternaaf nog goed is (stel het is een oude XT in zomakenzezenietmeer kwaliteit) kun je er ook een nieuwe velg op laten zetten.

7s naven zijn bij Shimano nieuw nog leverbaar in Altus kwaliteit. Misschien dat een fietsenmaker nog iets beters onder in de la heeft liggen, maar anders wordt het ringen of freehub wisselen etc
Oude naaf is inderdaad XT. Nooit 1 probleem mee gehad, dus zal wel die degelijkheid hebben waar je over spreekt. Ik heb fietsenmaker gesproken en die wil er een nieuw wiel omheen bouwen. Te gek dus. Dank voor reacties zover.