Additionally, paste this code immediately after the opening tag: links - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

links

Tyrr schreef:hallo

zou het mogelijk zijn om links in berichten automatisch in een nieuwtabblad te openen? ik heb nogal de slechte gewoonte om iets wat ik gelezen heb te sluiten en dan moet ik weer beginnen zoeken om terug te gaan naar de post waar ik uit kwam.

groensels
tyrr
CTRL-SHIFT-T kun je gebruiken om je net gesloten tabblad te heropenen. Van daaruit kun je dan weer terug naar je post.
Ik ben de persoon die indertijd heeft ingevoerd dat er geen gebruik meer werd gemaakt van nieuwe vensters. Dus je kunt mij altijd de schuld geven :wink:

Zoals in dit topic en het vorige (Duizendmaal dank) werd aangegeven is de gedachte achter het NIET openen in een nieuw venster juist om de keuze bij de gebruiker te laten. De gebruiker wil een link zien, de informatie die hij of zij zoekt staat achter die link. Waarom zou ik als websitebeheerder bepalen dat de gebruiker dat alleen maar in een nieuw venster mag. Ben ik bang dat ik de gebruiker soms kwijt raak? Zo ja, waar ligt dat dan aan. Wellicht omdat mijn site niet goed genoeg is.
Daar komt nog eens bij dat het vanuit drempelsvrij/webrichtlijnen/accessability zeer onwenselijk is om zomaar nieuwe vensters te openen.

En dan is er nog een deels valide reden dat het target-attribute in XHTML niet mag. Maar dat is met de komst van HTML5 weer geen issue.
Ik ben het in deze argumentatie niet met je eens: links zijn, zeker op deze site, vaak zijsprongetjes. Een link is hier vaak een verwijzing naar iets dat ik wil zien om daarna weer terug te keren naar de oorspronkelijke locatie om verder te lezen wat er nog meer voor informatie op dit uitstekende forum wordt aangeboden. Vanzelfsprekend buig ik voor de beheerders van deze site, maar handig vind ik het nog steeds niet :wink:
Ieder zijn mening Arno, het is niet voor niets een discussieforum :wink:
Het is dan ook een punt dat de wereld van websitebouwers al jaren bezig houdt. Ik word er in mijn werk ook nog regelmatig mee geconfronteerd.

Om aan te geven hoelang dit al discussies oplevert, Marketingfacts schreef er in november 2007 een interessant artikel over: Usability mythe #2: open externe links in nieuw venster

Los van de discussie, hoe open je nu links in een nieuw venster/tab? Ik doe dit zelf met een druk op de middelste muisknop. Mits je machine die heeft. Daarmee is het voor mij een minimale handeling, net zo eenvoudig als een normale klik met de linker muisknop.
Jarno schreef:Om aan te geven hoelang dit al discussies oplevert, Marketingfacts schreef er in november 2007 een interessant artikel over:
Zou oud als Windows zelf natuurlijk.
Voorbeeld uit 1995 waar iemand er het over heeft dat een foutmelding in een nieuw window verschijnt, en zich kennelijk afvraagt of dat zo moet: https://groups.google.com/forum/?hl=nl& ... NJyWpXTziM
Leon