Ik geloof niet van europa achter de feiten aan loopt. In de uk is van alles op dit gebied te vinden en hetzelfde geld voor nl. Marten bouwt al jaren dat soort fietsen en de meeste nl bouwers, bouwden hele mooie klassieke randonneurs. Het zou me erg verbazen als snel vittorio ect. het niet nog steeds doen en of kunnen.
Ik denk dat de meeste vakantiefietsen in nl tegenwoordig uit 3 fabrieken komen. En dus veel forumleden hier daarop fietsen.
alleen tegenwoordig willen steeds meer mensen weinig onderhoud en worden dan erg gelukkig van rohlof met magura.
Probleem is dat dat dan weer slecht gaat met de klassieke racebocht.
Althans zonder ebya, mp en veel tijd voor het vinden van een paar hs 66/77 grepen. niet dat een paar cantie´s of niet ook prima werken.
En op het gebied van het schakelen lijkt het erop dat de fransen iets moois in elkaar hebben gedraaid.
voordeel van de surly in combinatie met een fijne fietsenmaker is dat het frame niet echt duur is en de fietsenmaker , geen probleem had om maar alleen te leveren wat ik nodig had en de rest over te schroeven van de oude fiets die aan barrels was.
mijn ideaal is een fiets met 2 achterwielen. een flipflop voor woonwerk/trainingsrondjes. en een rohloff voor de vakantie. 5 minuten wisselen en klaar is klara.
deel1 is er, deel 2 gaat nog even duren.
sorry hendrik we dwalen af.
proberen is het devies. en de voor mij fijne fietsenmaker zit bij santos om de hoek:).
Die mannen en vrouwen bij santos zijn heel goed in staat om de verschillen uit te leggen.
Ik denk dat de meeste vakantiefietsen in nl tegenwoordig uit 3 fabrieken komen. En dus veel forumleden hier daarop fietsen.
alleen tegenwoordig willen steeds meer mensen weinig onderhoud en worden dan erg gelukkig van rohlof met magura.
Probleem is dat dat dan weer slecht gaat met de klassieke racebocht.
Althans zonder ebya, mp en veel tijd voor het vinden van een paar hs 66/77 grepen. niet dat een paar cantie´s of niet ook prima werken.
En op het gebied van het schakelen lijkt het erop dat de fransen iets moois in elkaar hebben gedraaid.
voordeel van de surly in combinatie met een fijne fietsenmaker is dat het frame niet echt duur is en de fietsenmaker , geen probleem had om maar alleen te leveren wat ik nodig had en de rest over te schroeven van de oude fiets die aan barrels was.
mijn ideaal is een fiets met 2 achterwielen. een flipflop voor woonwerk/trainingsrondjes. en een rohloff voor de vakantie. 5 minuten wisselen en klaar is klara.
deel1 is er, deel 2 gaat nog even duren.
sorry hendrik we dwalen af.
proberen is het devies. en de voor mij fijne fietsenmaker zit bij santos om de hoek:).
Die mannen en vrouwen bij santos zijn heel goed in staat om de verschillen uit te leggen.