Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga signature vraagje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga signature vraagje

Tja, het blijft natuurlijk heel persoonlijk en een kwestie van smaak maar ik heb na maanden zoeken en rondkijken mezelf toch ook een Koga Signature (met Rohloff dat wel) aangeschaft. Eentje met 28" wielen want die rollen naar mijn smaak wat lekkerder maar daar kun je ook eindeloos over discussiëren. Hij kostte een rib uit mijn lijf maar wat een pracht is het en wat rijdt ie super! Ik kan alleen maar zeggen dat ik er wat wijs mee ben en in Januari ga ik er lekker 2 maanden mee door Azië toeren.
Gr, en succes met je keuze
Michel
Gaaf hoor. Jij ook veel plezier met je aankoop en de reis
Weet iemand of de body van een 10 speed XT groep geschikt om een 9 speed cassette op te monteren? Of is de Body smaller? Of is deze naaf hetzelfde als de 9 speed naaf van de 2011?

Paul
Ja, dat kan. Shimano 8, 9 en 10 cassettes zijn allemaal even breed (maar de ketting niet).
Gistermiddag even langs de zaak gegaan. Het is een erg mooie fiets, maar het is een 26 inch versie en ik wil toch een 28'r. Waar ik hem voor ga gebruiken is dat gewoon fijner. Goed gesprek gehad en allerlei dingen besproken om te overwegen.

Ga maar eens klikken op de signature site en eens kijken waar ik op uit kom
Eén groot voordeel van een Signature frame is dat als je ooit besluit om een Rohloff naaf te nemen hij er gewoon inpast. (Andersom ook, als je van een Rohloff naar een derailleur wil kan dat ook) alle benodigde montage punten zitten op/aan het frame.

Succes met je zoektocht!
Mark P schreef:Eén groot voordeel van een Signature frame is dat als je ooit besluit om een Rohloff naaf te nemen hij er gewoon inpast.
Die zin kun je lezen als "een voordeel ten opzichte van andere fietsen" of als "het is fijn aan de Signature dat het kan". Er zijn genoeg andere fietsen waarbij je kunt wisselen tussen derailleur en Rohloffnaaf, dat is dus geen uniek voordeel van de Signature.

Groetjes,

Carl
Verwacht niet dat ik dat ga doen hoor want dan ben ik wel iemand die nu al een rohloff zou nemen. Vind voor dit het prijsverschil te groot. Heb al een mountainbike staan die duurder is dan een signature met zo'n rohloff dus goed is goed :)

Ben gewoon niet van plan om zuid amerika rond te gaan rijden :)
Tja, en inmiddels ben je aan het denken over een derailleur Koga XT van 2500 euro. Die Koga heeft ook nog eens evident zwakke plekken: xt achternaaf met te klein lager, xt crankset met kwetsbaar buitenboord lager, 10 speed aandrijving met dure cassettes die niet lang meegaan.
Vergelijk dat eens met deze Avaghon series 28 inch met Rohloff naaf: http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=2678
Monteer een naafdynamo en betere cranks en je zit op dezelfde prijs voor een veel en veel betere fiets, met een in mijn ogen ook veel mooier frame.
Wim
ja zou kunnen maar ik zie losse prijzen op internet voor die naaf van 900 euro.
Dat is ook zo'n beetje de meerprijs bij Koga.

Als je voor veel minder dan een complete fiets met zo'n naaf hebt, dan moet er ergens een groot verschil zitten. Dat kan niet anders.

En ieder zijn keus toch? Ik persoonlijk vind die Avaghon fiets niet mooi en dan ga ik er geen geld aan uitgeven.
Het prijsverschil zit in de kosten van de marketing van Koga, de winst voor de aandeelhouders, en de vette marge voor de dealer. Niet in een mindere kwaliteit. Het frame is een prachtig en veel geprezen gelugd stalen frame dat vroeger door het Zwitserse Villiger op de markt gebracht werd, voordat Villiger door Trek werd opgekocht. En de afmontage is heel veel beter.
Wim
En nu wat ik mooi vind, onafhankelijk van de prijs:
Een stalen frame met mooie dunne buizen, misschien liefst lugloos voor een cleanere look, maar er zijn ook heel mooie gelugde frame (zoeken op Alex Singer, Rene Herse, etc).

Specialites TA Carmina cranks (nog liever de oude Zephyr maar die is er niet meer), of de nieuwe Rene Herse.
Honjo spatborden
zadelpen Nitto S 83
Stuurpen: stalen maatwerk
Stuur: Nitto
Zadel: Gilles Berthoud
SON SL naafdynamo met onzichtbare aansluitingen.
Achternaaf: Rohloff, Phil Wood of White Industries
remmen: Paul's

Wim
twdi schreef:Ben gewoon niet van plan om zuid amerika rond te gaan rijden :)
Thomas Stevens deed het zonder Signature en Rohlofnaaff:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Ste ... cyclist%29
Wim schreef:En nu wat ik mooi vind, onafhankelijk van de prijs:

Er zijn twee soorten mooi.

1) de eerste soort mooi imponeert in de winkel.
2) de tweede soort mooi ga je pas later zien als het onderdeel blijkt te functioneren.


practische functionalisten laten hun smaak1 sterk beinvloeden door de verwachtingen gewekt door 2