Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opvolger Marathon XR band in 2012 (goed nieuws of slecht?) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Opvolger Marathon XR band in 2012 (goed nieuws of slecht?)

Blijft het toch wel vreemd dat banden andere breedtes hebben; waar zijn die erto-maten dan in vredesnaam goed voor; nog zo één: Vittoria Rubino 622-28mm@5bar@19mm velg; 25mm in werkelijkheid; zal de schwalbe durano 622-28mm ook even meten als ik hem binnen heb...

Ontopic: iemand die de schwalbe mondial heeft; breedte gemeten heeft en vergeleken met de oude XR? Is een potentiele kandidaat als opvolger van m'n conti TT 2000 als die ooit aan vervanging toe zijn.
Pedalero schreef:Sjors schreef:
Tja, zonder heel rare velg/band combinaties meet ik:
Conti GP 4000s 622-23: 24mm in het echt

Ik heb me laten vertellen dat Continental dat doelbewust doet om wielrenners voor te bereiden op 25 mm banden waarop over een paar jaar iedereen schijnt te gaan rijden (minder rolweerstand, betere stabiliteit). Klinkt wat vaag zo, maar dat is wat ik me ervan herinner.
doe ik al ;)

en het rolt inderdaad een stuk fijner
maar is iets meer gepiel als je je wielen eruit haalt.

en echte wielrenners verklaren je voor gek :roll:

Sjors
Sjors schreef: doe ik al ;)

en het rolt inderdaad een stuk fijner
maar is iets meer gepiel als je je wielen eruit haalt.

en echte wielrenners verklaren je voor gek :roll:

Sjors
Ja wielrenners zijn er erg goed in om je voor gek te verklaren als je iets doet dat niet volgens de wielrennerscode gaat; zo wordt er naar me geroepen (ik verstond ongeveer ‘hueaaaauehu’) als ik geen helm draag op een racefiets, maar doe ik dat op een reisfiets of ligfiets (waarop ik zonder bepakking overigens dezelfde snelheden maak) dan is t'r gelukkig niks aan het handje :D, rare jongens die wielrenners :shock: