Wat is een kme-factor? Bedoel je dat een riem langer mee gaat dan een singlespeedketting? Ik betwijfel het, de praktijk is soms weerbarstig. Een ketting slijt, maar breekt praktisch nooit in een singlespeed setup als bij een rohloff. Een Gates riem zal uiteindelijk knappen zonder dat je echt aanziet komen wanneer, althans is mijn veronderstelling.Matthie9000 schreef:Hmm, als ik al die verhalen hoor, instructiefilmpjes bekijk en handleidingen lees blijf ik de ‘tandriem’ maar een opmerkelijke, dure en (maar dat is persoonlijk) lelijke variatie vinden van de ketting, en dat alleen maar voor een hogere kme-factor.
Het enige leuke aan die riem is het onderhoudsloze en schone aspect (afkloppen van droge modder / slang erover). Gooi je atb met riem in de auto en je loopt geen kans dat je oude dekens olievlekken oplopen. Het geluidsloze aspect speelt in de praktijk voor mij geen rol en voor de rest lijkt een riem me vooral duur in zijn totaalaanschaf. Misschien dat ik de voordelen van de riem nog meer zou ophemelen als het een goedkoop systeem was in aanschaf.....