Tsja, het werkt, en dat het niet in ene lijstje staat
daar kan wat aangedaan worden.
PeeWee schreef:Ik ben normaal van de "gratis" en dus betalen voor een app doe ik niet zo snel.
Hehehehe, dus je Garmin is te koop? (dedicated app in apparaat
)
Maar er is een free TwoNav (en zelfs de aanschafprijs is laag. Van LAND kun je een basic licentie aanvragen om 30 dagen te evalueren op de site van CompeGPS.
PeeWee schreef:Weet je of twonav volledig offline te gebruiken is?
Ja, zelfs door elkaar heen en over elkaar heen online en offline gemixed. Zo is er ook een world 3D kaart offline, maar ook online.
PeeWee schreef:Zijn de OSM kaarten in het vector formaat?
Ja echt wel, maar je moet wel converteren (of iemand convertert). Dat is juist het filmpje, een OSM deel (NL provincie bv) inlezen, routeerbaar maken en opslaan in een vector formaat wat de TwoNav software begrijpt.
Tweee import mogelijkheid is dat je Garmin kaartdelen ook kan importeren, zo kan ik van een Garmin registerkaart tegel voor tegel importeren, layers aanpassen (1x doen en darana een template file iedere keer kopiëren) en daar uiteindelijk weer een TwoNav kaart van maken. Kost alleen veel tijd is is handwerk tot nu toe (mogelijk dat er stiekem wel scripting mogelijkheid is).
Ik heb geprobeerd OSM data van Nederland te importeren, maar dat is 7Gb groot en dat kan me Mac niet aan en daarover struikelt de LAND software van CompeGPS dan (te weinig geheugen...)
PeeWee schreef:En belangrijkste... is het goed te gebruiken voor fietsers?
Denk het wel, maar ik heb nog niet voldoende kunnen proberen. Het is wel heel power full allemaal en ik heb nog lang niet alles door.
Hier is meer te lezen op het
allroad maniacs forum, Want of het nu fietsen is of motorrijden, de werking is in vele gevallen hetzelfde, we rijden en willen van a naar z langs b, c....d.. en ook als wegen niet op de kaart staan.