Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS | Kan antenne GPS verouderen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPS | Kan antenne GPS verouderen?

@Janneke: ad1. dat geldt alleen voor windhoos computers.. :lol:
Further offtopic: gelukkig hoeft Apple niet uit te wijken naar architectuur van unix-systemen om hun os lekker snel en stabiel te laten draaien; want X is not UNIX. Maar goed, apple-gebruikers die niet verder kijken dan de (mooie) schil is niets nieuws onder de zon :wink:.

Regelmatig fixen zou kunnen helpen; daarnaast is het signaal onderhevig aan weersomstandigheden. Er is ook een merkbaar verschil met nieuwe en oudere chips! Een chip verouderd niet; wel kunnen in theorie mechanische mankementen ontstaan.
Jongens, hier spreekt ook een Apple fan maar zullen we terug gaan naar de hoofdvraag?
Ik wel weer een werkende GPS.

Ellen tot zo bij de Sushi-boer!
Enne vergeet Chantal niet
Kan de antenne van een GPS verouderen? Ik he een Garmin Etrex van ongeveer 4 jaar oud geloof ik. Hij doet er steeds langer over om alle satelieten te vinden.
En tijdens het fietsen is hij soms ook later op een bepaalde straat dan ik het ben.
Blanche schreef:Jongens, hier spreekt ook een Apple fan maar zullen we terug gaan naar de hoofdvraag?
Ik wel weer een werkende GPS.
Heb je die reset dan al uitgevoerd?
Wat geleerd. Leuk. Dank je, Leon!
Indien nog niet gepost, er is een fabrieksreset, bepaalde knoppen ingedrukt houden tijdens het opstarten. Ik weet even niet welke, krijg zelf alleen het debug scherm van de GPSmap 60CSx. Die is overigens al 7 jaar oud en doet het nog even snel! :-)
Heb je bij instellingen, kaart, plaats op de weg op uit staan? dat scheelt namelijk wel bij richting veranderingen.
Het is ook mogelijk dat de soldeerpunten van de antenne losraken. Dit is bij mijn Garmin Quest gebeurd. Opnieuw solderen hielp toen.
Dit zou niet mogen, maar veel trillen en vallen is niet goed voor elektronica.
Eridanos schreef:veel trillen [...] is niet goed voor elektronica.
Fijn, als je die aan je fiets hangt. Een outdoor apparaat zou daar toch tegen moeten kunnen.