Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ombouw diamant crossfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ombouw diamant crossfiets

Mijn plan is óf brede banden + een groepset (met veel chroom :P) kopen óf, als ik een fatsoenlijk, betaalbaar crankstel en enkele ergoepower shifter voor de achterderailleur kan vinden:

- 175mm 48/38/26 vierkantas crankstel + langere trapas
- breedste banden die passen monteren
- buiscommandeur voor voorderailleur gebruiken (laten zitten dus)
- campagnolo ergopower shifter voor achterderailleur monteren
- derailleurs voor+achter vervangen
- casette+ketting vervangen (liefst 9-speed, minder mag ook)

Als uitgangspunten:
- degelijke onderdelen
- liefst met oldskool (verchroomde) look!
- niet meer dan €400 uitgeven :D
Matthie9000 schreef:Mijn plan is óf brede banden + een groepset (met veel chroom :P) kopen óf, als ik een fatsoenlijk, betaalbaar crankstel en enkele ergoepower shifter voor de achterderailleur kan vinden:

- 175mm 48/38/26 vierkantas crankstel + langere trapas
- breedste banden die passen monteren
- buiscommandeur voor voorderailleur gebruiken (laten zitten dus)
- campagnolo ergopower shifter voor achterderailleur monteren
- derailleurs voor+achter vervangen
- casette+ketting vervangen (liefst 9-speed, minder mag ook)

Als uitgangspunten:
- degelijke onderdelen
- liefst met oldskool (verchroomde) look!
- niet meer dan €400 uitgeven :D
ik zou me niet blindstaren op die ergoshifter..... mooi bij de buiscommandeur houden, dan blijft alles een beetje symmetrisch, staat mooier, oldskool, scheelt pegels. Bovendien die index-schakeling van shimano werkt prima op de onderbuis, zelfs beter en meer hufterproof dan die campa-veertjes in de ergoshifter.... als daar een beetje roest op komt dan werkt ie niet eens meer..... althans dat meegemaakt na een dag in de regen fietsen en flinke kosten moeten maken voor nieuwe veertjes..... en die gaan per twee bij campa, dus tel uit je winst (voor campa dan that is).

Ik zag bij m-gineering nog die velo orange crank (46-30)..... 210 euro dat wel, maar wel mooooooooooi, maar met vierkant asje, nieuwe banden, sram cassette en nieuwe ketting zou je net onder de 400euro kunnen blijven. Heb je een mooi gepimpte fiets..... moet er nog wel een drager bij je budget opgeteld worden of niet?