Ik ga vanaf vandaag de omgekeerde route fietsen; vlieg straks vanaf Eindhoven naar Praag. Ik probeer een blogje bij te houden op mijn site, hier staat tevens mijn gedetailleerde, lichtgewicht paklijst op.
Op mijn blog staat nu het volledige reisverslag inclusief foto's van de reis Praag » Nijmegen die ik heb gefietst in 10 dagen. Mijn (gedetailleerde) paklijst voor deze reis staat ook online.
In totaal heb ik +/- 1250km gefietst (inclusief Nijmegen naar Eindhoven Airport à 70km). Ik kon me niet zo vinden in de berichten dat het een zware route zou zijn, de beklimmingen waren maar zelden echt steil te noemen. Wel is het wegdek soms behoorlijk slecht en gaat de route heel soms over weilanden, maar over het algemeen waren de wegen prima! Veel fietsers tegengekomen (meestal uit de andere richting en een paar dezelfde kant op), erg leuk .
Ik vind deze route zeker een aanrader voor beginnende fietsers; een mooie route om te fietsen, vooral Tsjechië! In Duitsland gaat de route (hoe dichter je bij Nederland komt) soms over vrij kale, uitgestrekte akkervelden (met veel tegenwind!) en dat vond ik wat minder boeiend, daggemiddelden schoten op dat soort dagen ook flink omhoog .
Naar Praag fietsen is denk ik leuker omdat je dan het mooiste deel op het einde hebt met Praag als toetje, helaas kwam dat voor ons niet zo goed uit...