Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Vanwaar de focus op 28" wielen?Matthie9000 schreef:Is het mogelijk om bij Santos (betaalbaar) een los frame te kopen? En zonder de 'standaard' geveerde voorvork of met niet-geveerde voorvork?iRoel schreef:Santos trekking comfort. 28".
- ComfortAB schreef:Vanwaar de focus op 28" wielen?
In theorie heb je in absolute/natuurkundige zin gelijk. De vraag is natuurlijk of deze "voordelen" bij lage snelheden en volle bagage enig gewicht in de weegschaal leggen en hoeveel dat absolute voordeel (uitgedrukt in wattages of kmh, of comfort/grip) in werkelijkheid is. Mijn inschatting is dat we om marginaal kleine verschillen spreken die nauwelijks voelbaar zijn.Christophorus schreef:- ComfortAB schreef:Vanwaar de focus op 28" wielen?
- Lagere rolweerstand
- Groter contactoppervlak en dus meer grip
Of deze voordelen voor iedereen en in de meest voorkomende omstandigheden merkbaar zijn en opwegen tegen de voordelen die jij voor 26" noemt is natuurlijk de vraag en een heel persoonlijke afweging. De 29er is gewoon een derde concept welke door de heren en dames fabrikanten aangeboden wordt. Daarnaast houden ze allemaal nog gewoon vast aan de diverse 26" en 28" concepten en zo is er voor iedereen wat wils.
+1Leon schreef:Wel fenomenaal dat je een award kunt krijgen op iets wat een merk als Avaghon eind vorige eeuw al maakte. En ze waren er bekend mee want ze stonden in de Op Pad, en eentje in mijn schuurtje.
Leon
Soms kan je een award zien als wederzijdse zelfbevlekking voor zowel de award-verstrekker als de deelnemers. Het is in ieder geval wel slimme marketing om als merk een nieuw model deel te laten nemen waar andere merken dat niet doen. Dat levert direct een stapje voor op de concurrentie in de slag om de gunst van de consument. Wat overigens niet wil zeggen dat de concurrentie die award niet verdiend zou hebben. Moeten ze maar meedoen.Pman schreef:Sorry, maar de award zegt in dit geval meer over het model of nieuwste hype de 29'er, als koga de award in de wacht sleept zou eigenlijk elke fietsenbouwer die moeten krijgen die een 29'er in zijn programma heeft.
Hoe het met de eurobike awards zit kun je netjes nalezen op de site van de beursorganisator. Volgens mij heeft Koga de 100 euro plus transportkosten er al uitWim schreef:Nou nou. Het is duidelijk dat dingen als fiets van het jaar doorgestoken kaart zijn. Hoe dat hier zit weet ik niet, maar de keus voor deze fiets doet het ergste vermoeden.
Wim